رونمایی از آواتار استیو بالمر در CES

استیو بالمر، رییس مایکروسافت در کنفرانس خبری که در نخستین روز از نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی لاس‌‌وگاس برگزار شد، آواتار یا همان شخصیت مجازی خود را به خبرنگاران معرفی کرد. در این کنفرانس خبری که در اولین روز از نمایشگاه بین‌لمللی CES ۲۰۱۱ لاس‌و‌گاس برگزار شد. استیو بالمر، ریس مایکروسافت کمی پیرتر اما با همان پیراهن آبی گشاد همیشگی روی صحنه ظاهر شد و چشم اندازهای آینده غول نرم افزاری دنیا را معرفی کرد.

بالمر در این کنفرانس خبری گزارشی از محصولات آینده مایکروسافت را چه در عرضه سخت افزاری و چه در حوزه نرم‌فزاری ارائه کرد و در ادامه اظهار کرد: از زمان عرضه حسگرهای ابزار Kinect از ماه نوامبر تاکنون ۸ میلیون نمونه از آنها به فروش رفته است.

Kinect ابزار ویژه بازی‌ای ویدئویی است که کاربر را از دسته فرمان بی نیاز کرده و این اجازه را می‌هد که بازیکن تنها با حرکات بدن بازی کند.

نمونه جدید این فناوری به کاربر اجازه می‌هد که «آواتار»یا «شخصیت مجازی» را بسازد و با انجام حرکات بدن به این شخصیت مجازی جان ببخشد.

در این راستا، استیو بالمر آواتار خود را معرفی کرد. این آواتار که ظاهری شبیه به خود بالمر داشت؛ اما کمی جوان‌تر بود نه تنها با حرکات دقیق لب‌ها حرف می‌زد، بلکه به همان روش رییس مایکروسافت می‌خندید و فریاد می‌کشید.