افزایش فروش آنلاین در بازار کریسمس امسال

بازار دیجیتال- بازار کریسمس و تعطیلات سال نو امسال هم مانند هر سال رونق خوبی داشت. در این میان اما گویا هر سال با نفوذ بیشتر اینترنت و افزایش تمایل کاربران به انجام خریدهای اینترنتی، خریدهای آنلاین در این زمان هم افزایش پیدا می‌کنند. آخرین آمار و گزارش‌ها درباره بازار کریسمس امسال نشان می‌دهد که فروش آنلاین در تعطیلات سال ۲۰۱۰ رشد ۱۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۰۹ تجربه کرده است. این فروش آنلاین در بازار کریسمس سال ۲۰۱۰ به رکورد ۸۱/۳۰ میلیارد دلاری هم رسید که در آن سخت‌افزارهای کامپیوتری، کتاب‌ها و مجلات بیشترین حجم فروش را به خودشان اختصاص داده‌اند.

رشد فروش آنلاین در این فصل حتی باعث افزایش هزینه نهایی خریدهای کریسمسی از ۳/۳ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۵/۵ درصد در سال ۲۰۱۰ شده است. «جیان فولگونی» رییس موسسه تحقیقاتی ComScore در این مورد می‌گوید: افزایش حجم خریدهای آنلاین در فصل تعطیلات امسال نشان می‌دهد که بحران‌های مالی و حتی افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده نتوانسته تاثیر چشمگیری بر خریدهای سال نو بگذارد. این تاثیر البته بیشتر در زمینه قیمت محصولات مشهود بود که کاهش قابل توجهی را ثبت کردند.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این موسسه، سخت‌افزارهای کامپیوتری پر رونق‌ترین بخش در خریدهای آنلاین بوده‌اند تا جایی که ۲۳ درصد درآمد خریدهای آنلاین در فصل تعطیلات امسال را به خودشان اختصاص داده‌اند.

این بخش سخت‌افزارهای کامپیوتری محصولاتی مانند انواع نوت بوک، پلیر، دوربین و تبلت را هم شامل می‌شود.