احتمال رشد بازار تلویزیون‌‌های LCD در سال 2011

بازار دیجیتال- بازار تلویزیون‌‌های LCD همیشه پستی و بلندی‌‌های زیادی را در مسیر داشته است. در سال ۲۰۱۰ هم این بازار با کاهش چشمگیر تقاضای خریداران و البته به دنبال آن با کاهش قیمت انواع تلویزیون‌‌ها هم مواجه شد. کارشناسان اما انتظار دارند این روند همچنان در سال ۲۰۱۱ هم ادامه داشته باشد. آخرین گزارش DigiTimes در این مورد پیش بینی کرده است که بازار جهانی تلویزیون‌‌های LCD در سال ۲۰۱۱ صادرات ۲۱۰ میلیون دستگاهی داشته باشد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۰ برابر ۱۸۰ میلیون دستگاه بوده است.

تا پایان سال ۲۰۱۰ اما شرکت Samsung Electronics با صادرات ۳۵ میلیون دستگاه تلویزیون LCD و نزدیک به ۴۰ میلیون دستگاه تلویزیون صفحه تخت و پلاسما همچنان رهبر بازار بوده است. بعد از Samsung، شرکت LG با صادرات ۲۵ میلیون دستگاه تلویزیون LCD در جایگاه دوم قرار دارد. با این حال اما شرکت Samsung تصمیم دارد در سال ۲۰۱۱ صادرات تلویزیون‌‌های LCD خودش را به ۴۵ میلیون دستگاه برساند و LG قرار است صادرات این تلویزیون‌‌هایش را تا ۳۵ میلیون دستگاه افزایش دهد.

در میان تولیدکنندگان ژاپنی اما Toshiba در سال ۲۰۱۰ رقیب خود Sharp را پشت سر گذاشت و عنوان دومین تولیدکننده بزرگ ژاپنی را در اختیار گرفت. Sony اما در میان آن‌‌ها همچنان اول است. شرکت Toshiba تصمیم دارد با به‌کارگیری استراتژی کنترل قیمت‌‌هایش، صادرات تلویزیون‌‌های LCD خودش را به ۱۳ میلیون دستگاه برساند. در مقابل اما هدف Sharp برای صادرات تلویزیون‌‌های LCD در سال ۲۰۱۰ در حدود ۱۲ میلیون دستگاه خواهد بود.

با تمام این‌‌ها و با صرف‌نظر از پیش‌بینی‌‌های ناامید کننده درباره بازار اروپا و آمریکا، انتظار می‌‌رود بازار تلویزیون‌‌های LCD در سال ۲۰۱۱ با تکیه بر تقاضای کاربران در بازار کشورهای در حال توسعه رشد پیدا کند.