زمان مناسب برای خرید لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- اگر قصد خرید لپ‌تاپ دارید،اکنون بهترین زمان برای این کار است. زیرا بر اساس اعلام فعالان بازار، طی دو هفته اخیر، قیمت این کالا روندی نزولی داشته و پیش بینی می‌شود روند کاهش قیمت‌ها تا فروردین ماه سال آینده که محصولات جدید وارد بازار می‌شوند، ادامه یابد. به گفته فعالان بازار، میزان کاهش قیمت‌ها طی روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بوده است. در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با محسنی، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ داشتیم که می‌خوانید:

وضعیت بازار، روند قیمت‌ها و میزان تقاضا در بازار لپ‌تاپ طی روزهای اخیر چگونه بوده است؟

طی روزهای اخیر بازار لپ‌تاپ با کاهش قیمت مواجه بوده است که البته باید گفت این کاهش قیمت از دو تا سه هفته گذشته آغاز شده و طی روزهای اخیر شدت بیشتری گرفته است. میزان تقاضا هم در حد ناچیزی است.

یعنی کاهش قیمت‌ها کمکی به رشد تقاضا نکرده است؟

فعلا که خیر. به همین علت است که فروشندگان هر روز قیمت‌ها را بیشتر از قبل کاهش می‌دهند.

در این صورت فروشندگان متضرر می‌شوند. یعنی میزان تقاضا تا این حد ناچیز است که فعالان بازار از خیر سود گذشته و حتی حاضرند کالاها را با ضرر به فروش برسانند؟

معمولا در ماه‌های پایانی سال خریداران سعی می‌کنند انبارهای خود را خالی کنند تا زمینه را برای ورود مدل‌های جدید که از اواخر فروردین ماه وارد بازار می‌شوند فراهم کنند.به همین علت است که فروشندگان قیمت‌ها را کاهش می‌دهند تا انبارها را خالی کنند‌.

برخی از فعالان بازار ادعا می‌کنند اکنون بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ است و افرادی که قصد دارند لپ‌تاپ خریداری کنند اکنون می‌توانند این کالا را با قیمت مناسب خریداری کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

بله. من هم با این حرف موافق هستم. زیرا قیمت‌ها در حد قابل توجهی کاهش یافته است و افرادی که زیاد تمایل ندارند مدل‌های گران‌قیمت و جدید را خریداری کنند، می‌توانند با استفاده از شرایط بازار و کاهش قیمت‌ها خرید خوبی داشته باشند.