بهترین پخش‌کننده‌های موسیقی برای تعطیلات
بازار دیجیتال- بازار خریدهای سال نو میلادی این روزها حسابی داغ و پر رونق است. در این میان، اما محصولات دیجیتال شخصی و البته به خصوص دستگاه‌های پلیر و پخش موسیقی قابل حمل نظر طرفداران و خریداران بیشتری را به خودشان جلب کرده‌اند.

با تمام اینها، اما فعالان بازار این محصولات به تازگی فهرستی از پلیرهای پیشنهادی را خود برای خرید کریسمس منتشر کرده‌اند که آنها را در زیر می‌خوانیم:

iPod Shuffle از Apple: این محصول پر طرفدار که ابعاد و وزن کوچک سبکی دارد به همین دلیل انتخاب مناسبی برای طرفداران موسیقی هم به حساب می‌آید. ابعاد این دستگاه برابر ۲۴/۱×۱۴/۱×۳۴/۰ اینچ بوده و وزن آن به کمتر از ۸۰ گرم می‌رسد. این دستگاه مجهز به حافظه‌ای با ظرفیت ۲ گیگابایت است و در رنگ‌های متنوعی مانند سفید، آبی، سبز، زرد و صورتی طراحی و تولید شده است. این محصول در حال حاضر با قیمتی برابر ۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

+اSansa Fuze از SanDisk: این mp3 player هم رقیب جدی برای محصول قبلی است که از یک نمایشگر LCD با اندازه 4/2 اینچ هم بهره می‌برد. این محصول در سه نسخه 4، 8 و 16 گیگابایتی تولید شده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه microSD را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه در رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی، آبی، قرمز و بنفش طراحی شده است و با قیمتی متغیر از 72 دلار تا 105 دلار بسته به ظرفیت حافظه‌اش به فروش عمومی می‌رسد.

Zune HD: این محصول هم که مدت‌ها برای رقابت با انواع iPod تلاش می‌کرد، هرچند نتوانست به محبوبیت محصول رقیب برسد، اما موفقیت نسبی در بازار انواع دستگاه‌های پلیر به دست آورد. این محصول در واقع انتخاب مناسبی برای کاربران و علاقه‌مندان به سیستم عامل‌های ویندوز است. این دستگاه سازگاری خوبی با نرم‌افزارهای مختلف داشته و امکان دسترسی به دو فروشگاه اینترنتی Zune Marketpalace و Zune Pass را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این محصول طراحی سبک و مدرنی داشته و در نسخه‌های مختلف 16، 32 و 64 گیگابایتی تولید شده است. نسخه 16 گیگابایتی این دستگاه با قیمت 99/179 دلار، نسخه 32 گیگابایتی با قیمت 99/229 دلار و نسخه 64 گیگابایتی آن به قیمت 99/349 دلار به بازار عرضه می‌شود.

Archos ۷۰ و Archos ۱۰۱: این محصولات که شباهت زیادی با دستگاه Archos ۳۲ دارند، قابلیت پخش و اجرای فایل‌هایی با فرمت‌های مختلف را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. این محصولات قابلیت ارتقای حافظه با استفاده از کارت‌های حافظه microSD را داشته و از امکان ارتباطی wi-fi هم بهره می‌برند.
این دو دستگاه به ترتیب دارای نمایشگرهای LCD با اندازه 7 و 10 اینچی هستند تا به این ترتیب کار تماشای فیلم و عکس را برای کاربرانشان ساده‌تر کنند. Archos 70 با قیمت 99/274 دلار و Archos 101 با قیمت 99/299 دلار به بازار عرضه می‌شوند.


iPod Touch از Apple: این محصول که در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین پلیرهای حرفه‌ای در بازار جهانی به حساب می‌آید، می‌تواند هدیه خوبی برای سال نو به دوستان و اعضای فامیل باشد. این دستگاه پخش چند رسانه‌ای قابل حمل امکان پخش و اجرای فایل‌های موسیقی و فیلم با فرمت‌های مختلف را داشته و امکان دسترسی به فروشگاه App Store و iTunes را به کاربرانش می‌دهد. این محصول انتخاب مناسبی برای کاربران حرفه‌ای است و در نسخه‌های مختلف 8، 32 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. نسخه 8 گیگابایتی این محصول با قیمت 229 دلار، نسخه 32 گیگابایتی آن به قیمت 299 دلار و نسخه 64 گیگابایتی آن به قیمت 399 دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.