در صورت تماس با مشترکانی که سرویس آوای انتظارشان فعال است، به‌جای صدای بوق، آهنگ دلخواه پخش می‌شود؛ مشترکان می‌توانند با هر نوع گوشی از این سرویس استفاده کنند و فعال‌سازی این سرویس با خرید آهنگ بوده و با انتخاب نوع آهنگ، در زمان‌های مختلف آهنگ‌های مرتبط با مناسبت روز، به‌روی تلفن فعال می‌شود. اکنون مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول نیز می‌توانند از سرویس آوای انتظار استفاده کنند، ولی فعلا در فاز اول این سرویس برای ۴۰۰ هزار مشترک در نظر گرفته شده بود که ظاهرا این ظرفیت در ایام نمایشگاه تلکام تکمیل شد و در آینده نزدیک و در فاز بعدی این سرویس برای مشترکان بیشتری در نظر گرفته می‌شود، اما مشترکان می‌توانند برای فعال‌سازی، تغییر آهنگ و قطع سرویس آوای انتظار از سه روش استفاده کنند. ارسال پیام کوتاه (sms) به شماره ۸۹۸۹، سایت همراه اول (www.mci.ir)،تماس با تلفن گویا ۰۹۹۹۰ (سیم‌کارت دائمی و سیم‌کارت اعتباری). برای فعال‌سازی سرویس کد آهنگ مورد نظر به شماره ۸۹۸۹ ارسال می‌شود و برای تغییر آهنگ هم کد آهنگ جدید و قطع سرویس عدد ۵ به شماره ۸۹۸۹ ارسال می‌شود. مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به مشاهده فهرست آهنگ‌ها، انتخاب پس از شنیدن، فعال‌سازی تغییر آهنگ، قطع سرویس پس از دریافت رمز عبور اقدام کنند.

افزایش کشورهای طرف قرارداد رومینگ ایرانسل

سه کشور اسپانیا، بحرین و ازبکستان به تعداد کشورهای طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل اپراتور موبایل ایرانسل اضافه شد و به این ترتیب تعداد کشورهایی که سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل در آنها آنتن می‌دهد به ۳۱ کشور و ۴۴ اپراتور رسید. با اضافه شدن ۱۰ کشور به لیست کشورهای طرف قرارداد رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی این اپراتور نیز امکان استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل در ۱۸۸ اپراتور و ۱۰۸ کشور جهان فراهم شده است.

از سوی دیگر و برای اولین بار در ایران، امکان استفاده از اینترنت روی تلفن همراه (GPRS) در ۴۹ اپراتور و ۳۶ کشور جهان برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل ممکن شد. مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل برای استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل باید ثبت نام سیم‌کارت خود را تکمیل و مدارک خود را به ایرانسل ارسال کرده باشند و همچنین از داشتن اعتبار کافی در سیم‌کارت خود یا به همراه داشتن کارت شارژ کافی اطمینان حاصل کنند.