اعمال  بیشتر قانون کپی‌رایت دراینترنت

گوگل قول داد که اقدامات بیشتری در راستای مقابله با نقض قانون کپی‌رایت در اینترنت انجام دهد. به گزارش ایسنا، شرکت گوگل اعلام کرد که در راستای مقابله با نقض قوانین کپی‌رایت در اینترنت ظرف مدت ۲۴ ساعت به شکایات مربوط به استفاده غیرقانونی برخی ویدئوها و موسیقی‌ها در شبکه یوتیوب پاسخ می‌دهد.

البته برخی از افرادی که علیه گوگل شکایت کرده‌اند معتقدند این شرکت در زمان مقتضی نسبت به حذف فیلم‌های ویدئویی و سایر مطالب غیرمجاز در یوتیوب اقدام نکرده است. براساس قوانین فدرال آمریکا وب‌سایت‌های اینترنتی مجاز به استفاده و کپی‌های غیرمجاز از فیلم‌های ویدئویی و سایر مطالب نیستند. طی روزهای اخیر برخی از شرکت‌های سینمایی و استودیوهای ساخت فیلم به خاطر انتشار غیرمجاز محصولات آنها از یوتیوب شکایت کردند.

شرکت سینمایی ویاکام چندی پیش ادعا کرد: گوگل و یوتیوب یک میلیارد دلار به این شرکت خسارت وارد کردند؛ اما یک دادگاه فدرال اعلام کرد، گوگل و یوتیوب اقدامی غیرقانونی انجام ندادند.

شرکت ویاکام قصد دارد، دوباره علیه گوگل و یوتیوب شکایت کند. شرکت گوگل تلاش کرده تا با استفاده از یک فناوری جدید از انتشار فیلم‌های ویدئویی و آلبوم‌های موسیقی غیرمجاز در یوتیوب جلوگیری کند. این فناوری به طور خودکار فیلم‌ها و موسیقی‌های بدون مجوز را حذف می‌کند.