دنیای اقتصاد- فهرست قدرتمندترین افراد جهان در سال 2010 که به تازگی توسط مجله فوربس منتشر شده است، شامل 9 نفر از فعالان جهان تکنولوژی نیز هست که نشان‌دهنده رشد و محبوبیت تکنولوژی در دنیای مدرن امروز و تاثیر آن بر زندگی روزمره است. براساس این فهرست، قدرتمندترین فعالان عرصه تکنولوژی در جهان به ترتیب عبارتند از: بیل گیتس، استیو جابز، کارلوس اسلیم هلوو، لری پیج، سرگی برین، جفری ایملت، مارک زوکربرگ، رابین لی و جف بزوس.

فوربس معرفی کرد
قدرتمندترین مردان جهان تکنولوژی
ندا لهردی
جهان در واقع همان دهکده بزرگی است که همه ما به عنوان ساکنان آن در کنار هم زندگی می‌کنیم. در میان ساکنان 6 میلیارد و 855 میلیون نفری دنیای بزرگ ما اما تنها تعدادی از ‌آنها هستند که قدرت یا بهتر است بگوییم نفوذ بیشتری داشته و به این دلیل هم معمولا در جایگاه رهبران، سیاستمداران یا غول‌های صنعت و تجارت قرار دارند.
مجله معتبر فوربس هم به این دلیل هر سال فهرستی از قدرتمندترین افراد دنیا را انتخاب و معرفی می‌کند. فهرست قدرتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۰ هم به تازگی توسط این مجله اعلام و منتشر شده است. فهرست امسال شامل ۶۸ نفر از قدرتمندترین مردم دنیا است که تقریبا تمام این افراد برای اغلب ما شناخته شده هستند، این در حالی است که حتی تازه واردهای این فهرست هم پشتوانه‌ای از فعالیت‌های بزرگ و تاثیرگذار در جهان را با خود دارند. هرچند اغلب افراد حاضر در این فهرست از رهبران و سیاستمداران کشورهای مختلف جهان هستند، اما در میان ‌آنها نام افرادی هم به چشم می‌خورد که با فعالیت یا ابداع خودشان تحول بزرگی در روند زندگی ساکنان دهکده جهانی ایجاد کرده‌اند. با این اوصاف است که در میان این فهرست ۶۸ نفری فعالان عرصه تکنولوژی نه جایگاه را به خودشان اختصاص داده‌اند.
حالا در میان نام‌هایی مانند هو جینتائو رییس‌جمهور چین، باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا، عبدالله ابن عبدالعزیزالسعود پادشاه عربستان سعودی، ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه، پاپ بندیکت شانزدهم، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان، دیمیتری مدودف رییس‌جمهور روسیه، رابرت مرداک غول رسانه‌ای جهان، نیکولاس سارکوزی رییس‌جمهور فرانسه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، کیم جانگ ایل رهبر کره شمالی، دومینیک استروس کان مدیر صندوق بین المللی پول، دالایی لاما، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و سباستین پینرا رییس‌جمهور شیلی، نام نه نفر از بزرگان عرصه تکنولوژی وجود دارد تا نشان‌دهنده رشد و محبوبیت تکنولوژی در دنیای مدرن امروز و تاثیر آن بر زندگی روزمره افراد باشد.
با این اوصاف، قدرتمندترین فعالان عرصه تکنولوژی در جهان به ترتیب عبارتند از:

۰

مردان قدرتمند جهان تکنولوژی