دو برادر که با سرقت کارت عابربانکی از داخل یک دستگاه خودرو، اقدام به خرید شارژ سیم‌کارت تلفن همراه خود با استفاده از عابر بانک سرقتی کردند؛ دستگیر شدند. در پی مراجعه فردی به کلانتری ۱۹ کرمانشاه و اعلام شکایت مبنی بر اینکه محتویات و لوازم داخل خودرویش از جمله شناسنامه و کارت عابر بانکی‌اش در یکی از پارک‌های تفریحی کرمانشاه به سرقت رفته است، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت. بنابراین گزارش، در تحقیقات به‌عمل آمده از مالباخته مشخص شد، سارقان با پیدا کردن رمز عابربانک به سرقت رفته، اقدام به برداشت وجه و نیز شارژ سیم‌کارت تلفن همراه خود کردند که با هماهنگی مبادی ذی‌ربط مالک سیم‌کارت شناسایی شد.

این گزارش حاکی است، ۲ متهم دستگیر شده که برادر نیز هستند با انتقال به کلانتری و در بازجویی‌های به‌عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کردند.

سونی‌اریکسون و رویای همکاری با اپراتور سوم

سونی‌اریکسون برای عرضه گوشی‌های هوشمند خود با سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه تلاش خواهد کرد. ساناز کوشا، مدیر بازاریابی شرکت سونی‌اریکسون در گفت‌وگو با سیتنا با بیان این مطلب اظهار داشت: اپراتور سوم با توجه به اینکه سرویس‌های نسل سوم تلفن همراه ارائه خواهد کرد، شرایط مساعدی برای همکاری با گوشی‌های هوشمند سونی‌اریکسون را دارد. وی همچنین از انجام مذاکرات برای همکاری با همراه اول و ایرانسل خبر داد و گفت: همکاری با اپراتور اول و دوم تلفن همراه از برنامه‌های ما است.

مدیر بازاریابی سونی‌اریکسون همچنین از فارسی‌سازی گوشی‌های این برند خبر داد و گفت: به منظور گسترش فرهنگ استفاده از زبان و خط فارسی در این فناوری، گوشی‌های سونی‌اریکسون با این امکان در کشور عرضه می‌شود.

وی در خصوص وضعیت بازار گارانتی در ایران نیز اظهار داشت: به دلیل اختلاف قیمت بین گوشی‌های بدون گارانتی با گوشی‌های گارانتی دار، مردم تمایل به خرید گوشی‌های بدون گارانتی دارند که با توجه به راهکارهای اتخاذ شده توسط شرکت‌های معتبر می‌توان تا حدی با این معضل مقابله کرد. رویه ارائه سیم‌کارت به انضمام گوشی در اپراتورهای خارجی وجود دارد، اپراتورهای خارجی معمولا در زمان فروش سیم‌کارت، یک گوشی‌ نیز در اختیار مشترک قرار می‌دهند که این گوشی تنها با سیم‌کارت آن اپراتور فعال می‌شود.