هک موبایل پیگرد قانونی به همراه دارد

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی اعلام کرد هک موبایل دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی محسوب می‌شود که طبق قانون قابل تعقیب و پیگرد است. سرهنگ مهرداد امیدی در گفت‌وگو با فارس گفت: هک موبایل با توجه به نرم‌افزارهای موجود، قابل انجام است و لازم است شهروندان در این زمینه هوشیار باشند.

وی اظهار کرد: تا به حال شکایتی مبنی بر هک موبایل به پلیس آگاهی ارائه نشده است، شهروندان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به پلیس آگاهی اعلام کنند تا پیگیری شود.

سرهنگ امیدی درباره غیرقانونی بودن هک افزود: هک موبایل دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی محسوب می‌شود که طبق قانون جرائم رایانه‌ای قابل تعقیب و پیگرد است.

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی از شهروندان خواست تا عکس‌های شخصی، اطلاعات و... را در موبایل خود نگهداری نکنند و تاکید کرد: حفظ امنیت خصوصی در فضای مجازی و روی سیستم‌های رایانه‌ای اصل غیرقابل انکاری است.

تعرفه‌های همراه اول شناور می‌شود

معاون شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه همراه اول متناسب با وضعیت بازار تعرفه خدمات خود را تغییر خواهد داد، اعلام کرد: همراه اول در آینده تعرفه‌های مختلف برای سلیقه‌های گوناگون خواهد داشت.

محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه تعرفه‌ها تابع درخواست‌ها، نیازها،رقابت‌ها و شرایط اقتصادی جامعه است، اظهار کرد: همراه اول به عنوان یک اپراتور برای اینکه در سطح بازار حضور داشته باشد و مشتریان خود را حفظ کند، به این عوامل در تصمیم‌گیری‌های خود برای تغییر تعرفه توجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چنانچه وضعیت بازار بطلبد همراه اول تعرفه‌های خود را تغییر خواهد داد، افزود: رضایت مشتری برای همراه اول در درجه اول مورد تاکید قرار می‌گیرد.

عطوفی اعلام کرد: رضایت مشتریان همیشه بر مبنای کاهش تعرفه نیست به دلیل اینکه برخی کاربران علاقه‌مند هستند که سرویس‌های طلایی از همراه اول دریافت کنند و این امر مستلزم پرداخت هزینه‌های خاص خود است.

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه این اپراتور به طور قطع روی تعرفه‌ها کار خواهد کرد، ادامه داد: هم‌اکنون در فضای دولتی قرار نداریم که فقط یک نوع تعرفه لازم‌الاجرا باشد.

وی خاطر نشان کرد: همراه اول در آینده تعرفه‌های مختلف برای سلیقه‌های گوناگون خواهد داشت که این موضوع را شرایط بازار تعیین می‌کند.