مدیر کل صنایع برق، فناوری اطلاعات و فلزی وزارت صنایع معتقد است، کاهش تعرفه واردات موبایل، هزینه قاچاق را کاهش می‌دهد و به نفع قاچاقچیان است‌. محمود لیائی با اشاره به خبر کاهش ۱۵ درصدی تعرفه واردات موبایل، اظهار داشت: در جلسه‌ دو هفته پیش با نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات، تعیین تعرفه واردات گوشی منوط به تعیین تکلیف طرح رجیستری گوشی‌های وارداتی شد. وی افزود: در صورتی که تعرفه واردات گوشی کاهش یافته باشد، این مساله خلاف توافق صورت گرفته در جلسات قبلی است. به گفته لیائی کاهش تعرفه واردات موبایل، هزینه قاچاق را کاهش می‌دهد و اگر تاکنون قاچاقچیان برای قاچاق گوشی هزینه ۵ درصدی را به صاحبان کالا پرداخت می‌کردند، حال با کاهش تعرفه، هزینه ۲ درصدی را پرداخت می‌کنند.

شهروندان از نصب آنتن‌های BTS ممانعت می‌کنند

معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: در حال حاضر مشکلاتی به لحاظ آنتن‌دهی و نصب آنتن‌های BTS در مناطق شمالی تهران یعنی مناطق یک و دو و اطراف نیاوران داریم. حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران‌، اظهار کرد: در این مناطق برای نصب آنتن‌ با مالکان مشکل داریم؛ زیرا شهروندانی که در آن مناطق زندگی می‌کنند، به لحاظ مالی مشکلی ندارند و تمایلی نیز برای نصب آنتن و دریافت اجاره نصب آن نشان نمی‌دهند.

رضوی با بیان اینکه در بعضی شهرها مخصوصا تهران مردم نگران تشعشعات آنتن‌های BTS هستند، گفت: با دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر درخصوص اندازه‌گیری تشعشعات قرارداد، مطالعات گسترده‌ای انجام دادیم که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، تشعشعات خطری ندارند. وی با بیان اینکه با وجود نداشتن خطر تشعشعات آنتن‌های BTS هنوز بسیاری شهروندان از نصب آنتن‌ها ممانعت می‌کنند، تاکید کرد: مشترکان و مردم اگر ارتباط خوب و بدون اختلال می‌خواهند بهتر است با ما همکاری کنند تا ما نیز هر چه سریع‌تر سایت‌ها را نصب کنیم.