نظارت بر بازار نرم‌افزارهای آموزشی آغاز شد

بازار دیجیتال- به نظر می‌رسد سخت‌گیری‌ها در زمینه عرضه نرم‌افزار دامن‌گیر نرم‌افزارهای آموزشی نیز شده است و در حال حاضر تنها نرم‌افزارهای سرگرمی نیستند که مورد کنترل شدید ارگان‌های مرتبط قرار می‌گیرند. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر سخت‌گیری‌ها در مورد نرم‌افزارهای آموزشی در حدی بوده است که حتی یک فروشگاه در یکی از مراکز خرید و فروش رایانه به دلیل عرضه نرم‌افزارهای قفل شکسته پلمب شده است. در رابطه با وضعیت بازار این کالا گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود بازار نرم‌افزارهای آموزشی نیز تحت نظارت ارگان‌های مربوطه قرار گرفته‌اند و با عرضه‌کنندگان نمونه‌های قفل شکسته در بازار برخورد می‌شود. این موضوع صحت دارد؟

بله، طی مدت اخیر نظارت و کنترل دقیق بر بازار نرم‌افزار شدت بیشتری گرفته است و حتی یکی دو فروشگاه هم به دلیل عرضه نرم‌افزارهای قفل شکسته، پلمب شده‌اند.

این فروشگاه‌ها نرم‌افزارهای آموزشی عرضه می‌کردند یا سرگرمی؟

هر دو نوع نرم‌افزار را عرضه می‌کردند.

برخی معتقدند با ادامه این روند باید انتظار داشت که بازار نرم‌افزارهای آموزشی هم به دست دستفروشان بیفتد. شما با این پیش بینی موافقید؟

بله، البته نرم‌افزارهای آموزشی تخصصی‌تر هستند و هر کسی برای خرید به سراغ دستفروشان نمی‌رود، ولی این احتمال وجود دارد که بازار دیگر به عرضه نرم‌افزار نپردازد.