مشتریان تامین اجتماعی با مراجعه به این سیستم و اعلام کد ملی یا شماره بیمه خود این امکان را خواهند داشت که کل سوابق بیمه‌ای که توسط کارفرما برای آنها پرداخت شده را به‌صورت مجتمع رویت کنند. مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین از عملیاتی کردن تامین اجتماعی الکترونیک در سالن دولت الکترونیک شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ خبر داد و گفت: دو سرویس ارائه سوابق و تایید نسخ به صورت الکترونیکی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وحید نقشینه ارجمند، یکی از دلایل حضور شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین را در سالن دولت الکترونیک الکامپ عرضه سیستم‌ها و خدمات نرم‌افزاری عنوان کرد که در مجموعه تامین اجتماعی طراحی و پیاده‌سازی شده است. وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ نرم‌افزار در حوزه فناوری اطلاعات تامین اجتماعی طراحی و در حال سرویس‌دهی به مشتریان است، گفت: سرویس‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات تامین اجتماعی پیاده‌سازی شده در اختیار مخاطبان نیز قرار دارد، اما عده کثیری از بیمه شدگان با این سرویس‌ها آشنایی ندارند و به همین دلیل برپایی نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ می‌تواند فرصت خوبی برای عرضه سیستم‌های این حوزه از تامین اجتماعی باشد.

نقشینه ارجمند، مهم‌ترین دغدغه سازمان تامین اجتماعی را عرضه خدمات الکترونیکی عنوان کرد و افزود: بسیاری از سازمان‌ها به سمت الکترونیکی شدن و ارائه سرویس‌های الکترونیکی در حرکت هستند و مسلما تامین اجتماعی هم باید با توجه به حجم زیاد مشتریان، گستردگی فعالیت و پراکندگی جغرافیایی با ۴۷۰ شعبه در سراسر کشور و سرویس دهی به ۳۰ میلیون مشتری به این سمت حرکت کند. وی با تاکید بر نیاز مشتریان به استفاده از سرویس‌های نوین تامین اجتماعی تصریح کرد: تعداد قابل توجه نرم‌افزار و سیستم‌هایی که در تامین اجتماعی پیاده‌سازی شده، این سازمان را به سمت الکترونیکی شدن هدایت می‌کند و این نمایشگاه فرصت خوبی خواهد بود تا مشتریان با این سرویس‌ها آشنا شوند. مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در خصوص سرویس‌هایی که قرار است در نمایشگاه الکامپ به مردم ارائه شود، نیز گفت: بحث سیستم سوابق از جمله سرویس‌هایی است که در نمایشگاه الکامپ و در سالن دولت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود. نقشینه ارجمند در مورد سرویس دیگری که قرار است در الکامپ عرضه شود، خاطرنشان کرد: سیستم الکترونیکی تایید نسخ بالغ بر میلیون‌ها نفر مراجعه کننده دارد و بیمه‌شدگان از مزایای عمومی‌آن می‌توانند استفاده مفید داشته باشند، اما به دلیل اینکه این سرویس بین بیمه‌شدگان ناشناخته است، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.