بازار 22 میلیارد دلاری محصولات عکاسی دیجیتال تا سال 2014

بازار دیجیتال- دوربین‌ها در سال‌های اخیر دیگر از یک محصول لوکس و مختص به کاربران علاقه‌مند درآمده و به یک ابزار کاربردی و حتی در بعضی از موارد ضروری برای زندگی روزمره افراد تبدیل شده‌اند. درست به همین دلیل هم هست که بازار این محصولات در طول سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. آمار و تحقیقات اخیر در این مورد هم این موضوع را تایید می‌کنند. آخرین گزارش در این زمینه را موسسه تحقیقاتی Research & Markets به تازگی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، بازار انواع دوربین‌های عکاسی چه دیجیتال و چه آنالوگ در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ مورد بررسی قرار گرفته است.

این گزارش نشان می‌دهد که بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال در طول سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ رشد چشمگیری داشته است و این رشد زمینه‌ای برای ادامه روند رونق این بازار را به وجود آورده است.

به این ترتیب کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که در طول پنج سال آینده منتهی به سال ۲۰۱۴ بازار محصولات عکاسی روند رشد ثابت و سالمی را در پیش داشته باشد.

این بازار در سال ۲۰۰۸ درآمد جهانی برابر ۵/۲۱ میلیارد دلاری را داشته است که در حقیقت در نتیجه متوسط رشد سالانه ۲/۷ درصد از سال ۲۰۰۴ اتفاق افتاده است.

در همین زمان محصولات عکاسی در بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی به ترتیب درآمدی برابر ۲/۶ میلیارد دلار و ۷/۶ میلیارد دلار داشته است.

این در حالی است که آمار نشان می‌دهد در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ میزان مصرف محصولات عکاسی در بازار جهانی با متوسط رشد سالانه ۷/۶ درصدی کاهش داشته و در نهایت به ۸/۵۸۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۸ رسیده است.

حالا این کارشناسان انتظار دارند میزان مصرف این محصولات از سال ۲۰۱۰ تا پایان سال ۲۰۱۴ با متوسط رشد سالانه ۴/۲ درصدی افزایش یافته است.

حالا پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که درآمد جهانی بازار محصولات عکاسی با متوسط رشد سالانه ۱/۱ درصدی به ۶/۲۲ میلیارد دلار می‌رسد.