رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از ارائه سیستم مدیریت نشریات برای اولین‌بار در نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: این سیستم به صاحب نشریه کمک می‌کند تا کلیه کارهای نشریه از جمله دریافت و داوری مقالات، تایید، قرار گرفتن روی جلد یا اشاعه مقاله روی سایت، به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، دکتر سیدامید فاطمی با اشاره به نمایشگاه الکامپ و با بیان اینکه در این نمایشگاه نتیجه فرآیند ثبتی را ارائه خواهیم کرد، ابراز کرد: در حال حاضر اطلاعات پایان‌نامه‌ها در پایگاه به روز است و پایان‌نامه‌هایی که به عنوان مثال چند روزی از دفاع آنها گذشته است، بعد از اطمینان از تایید آن توسط دانشگاه در پایگاه ثبت می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران وابسته به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات است، گفت: مدیریت ‌اطلاعات، مقالات، پایان‌نامه‌ها، کتاب‌ها و همایش‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شود، به عهده پژوهشگاه است و در این راستا چند سالی است که فرآیند ثبت اطلاعات صورت می‌گیرد و در واقع می‌توان گفت اطلاعات علمی در همان زمانی که تولید می‌شود در پایگاه ثبت می‌شود.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران درباره سرویس جدید دیگری که در نمایشگاه ارائه می‌شود، اظهار کرد:‌ این سرویس در واقع استفاده کامل‌تر از پایان‌نامه‌ها است که به احتمال زیاد در دهه فجر آغاز به کار می‌کند، ولی در نمایشگاه فقط پیرامون آن توضیحاتی داده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر جست‌وجو فقط در فراداده‌ پایان‌نامه‌ها یعنی در عنوان پایان‌نامه، نویسنده، نام دانشگاه یا چکیده‌ای از آن انجام می‌شود، ولی سرویس‌های دیگری که بتوانند کل متن یا قسمتی از آن را به صورت آنلاین سفارش دهند، وجود ندارند که در این سرویس این موضوع دیده شده است.