معرفی تکنولوژی - ۲۷ مهر ۸۹

بازار دیجیتال- گیرنده‌های دیجیتالی تلویزیون از کالاهایی هستند که این روزها در بازار مخاطبان زیادی دارند. از آنجا که این گیرنده‌ها کالاهای نوظهوری در بازار ما به حساب می‌آیند، ممکن است برخی از خریداران از امکانات و قابلیت‌های این کالا اطلاع درستی نداشته باشند. در متن زیر ما برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه‌های گیرنده دیجیتال را معرفی کرده‌ایم:

PVR: قابلیت PVR ، این امکان را به شما می‌دهد که برنامه‌های مورد علاقه خود را روی فلش مموری USB یا‌هارد اکسترنال با منبع تغذیه جداگانه ذخیره کنید.

OTA: این قابلیت ، امکان ارتقای اتوماتیک نرم‌افزاری را از طریق USB یا از طریق دریافت از آنتن (OTA) به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید آخرین نسخه نرم افزار به‌روز رسانی دستگاه را از صفحه توضیحات مدل مربوطهdownload کنید.

۲۰۰۰ channels: ظرفیت ذخیره بیش از دو هزار برنامه کانال.

Teletext: تله تکست به صورت OSD یا VBI.

Subtitles: این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که از چند فرمت صدا استفاده نموده یا زیرنویس چند زبانه داشته باشید.

EPG: قابلیت نمایش فهرست برنامه‌های کانال فعلی و لیست زمانبندی، شرح مختصری از برنامه و زمان شروع و پایان برنامه‌ها(این قابلیت بستگی به سیستم پخش فرستنده دارد).

Digital Terrestrial: این دستگاه قابلیت پخش سیگنال‌های دیجیتال فرستاده شده از فرستنده (صدا و سیما) را دارد.

Time shifting: این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های زنده تلویزیون را ضبط کرده و در حین ضبط برنامه، قسمت‌های مورد علاقه خود را مشاهده نمایید. بدون اینکه وقفه‌ای در ضبط برنامه زنده پیش آید.

Manual /Auto Search: با استفاده از این قابلیت می‌توانید کانال‌ها را به‌صورت دستی یا خودکار جست‌وجو کنید.

Digital Audio: این دستگاه دارای خروجی صدای دیجیتالSPDIF است.