رشد بازار تلویزیون تا پایان سال 2010
بازار دیجیتال- بازار تلویزیون‌های LCD هنوز روند رشد را ادامه می‌دهد. کارشناسان معتقدند که صادرات جهانی انواع تلویزیون LCD در نیمه دوم سال 2010 افزایش پیدا خواهد کرد.

در واقع طبق پیش‌بینی این افراد، کاهش قیمت این محصولات عامل مهمی در دوبرابر شدن میزان صادرات آنها است. این در حالی است که صادرات جهانی تلویزیون‌­های LCD در فصل دوم کاهش جزئی را تجربه کرد.
آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی iSuppli در این مورد نشان می‌­دهد که صادرات تلویزیون­‌های LCD تا پایان سال 2010 به 3/173 میلیون دستگاه خواهد رسید که این میزان در مقابل صادرات 4/143 میلیون دستگاه این محصولات در سال 2009، با رشد9/20 درصدی همراه بوده است. با این همه، اما کارشناسان اعلام کرده‌­اند که این درصد رشد، اما به تدریج کاهش پیدا می­‌کند که این اتفاق به دنبال اشباع شدن بازار کشورهای توسعه یافته و پیشرفته روی داده است.
به این ترتیب، صادرات جهانی تلویزیون‌­های LCD در فصل اول سال ۲۰۱۰ به دنبال یک رکود مداوم کاهش ۲/۲۰ درصدی را تجربه کرده است.
به عقیده فعالان بازار این اتفاق در فصل اول متداول و طبیعی است. صادرات اما در فصل دوم تا 3 درصد افزایش پیدا کرد. با این حال iSuppli اعلام کرده است که این روند رشد در فصل سوم تا 9/14 درصد و در فصل چهارم تا 9/17 درصد افزایش پیدا می­‌کند. به طور کلی صادرات تلویزیون­‌های LCD در سال 2010 در مناطق مختلف جهان درصد رشد متفاوتی داشته است. به عنوان نمونه، در بازار مناطق توسعه یافته و پیشرفته مثل آمریکای شمالی و اروپای غربی صادرات این تلویزیون­‌ها تا پایان سال 2010 به ترتیب رشد 1 و 9/8 درصدی داشته‌­اند. در مقابل در بازار کشورهایی مانند چین این رقم با رشد 1/34 درصدی همراه است.