ایمیل؛ محبوب‌ترین برنامه ابری کاربران

طبق یک بررسی جدید از نگرش‌ها نسبت به فناوری ابری، کاربران اروپایی در خدمات ابری به ایمیل اولویت می‌دهند و در مقابل برای کاربران آمریکای شمالی، آزمایش نرم‌افزار دلیل اصلی برای انتخاب این خدمات است. به گزارش ایسنا، یافته‌های این بررسی از گروهی از متخصصان IT در انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا نشان داد نه تنها ایمیل برنامه ابری مورد علاقه ۵۸ درصد از شرکت‌های اروپایی است که در نظر دارند فعالانه از آن استفاده کنند، بلکه انتظار می‌رود سریع‌ترین رشد را در میان برنامه‌های ابری داشته باشد.

طبق بررسی F۵، به علاوه شرکت‌های اروپایی با خدمات ابری بسیار موافق بوده و ۷۰ درصد از مدیران IT اروپایی بر این باورند که خدمات ابری به‌عنوان راهکار برای مشکلات کاربردی برای سازمان‌ها، اهمیت بیشتری می‌یابند.

همچنین درباره تجربه کاربر نهایی تفاوت زیادی بین آمریکای شمالی و اروپا موجود است، زیرا درجه بالایی از رضایت در اروپا در مقایسه با تجربه کاربران آمریکایی وجود دارد.

فناوری ابری به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امکان می‌دهد برنامه‌های متن، صفحه گسترده، تقویم یا برنامه‌های دیگر مورد نیاز قرار گرفته در سرورها را اجاره کرده و از هزینه خرید، نصب و به‌روز کردن و نگهداری نرم‌افزار یا دستگاه‌های لازم در محیط کار اجتناب کنند.