تدوین تفاهمنامه‌ای برای کنترل بازار فناوری اطلاعات

کمیته پایش و کنترل سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات متشکل از نمایندگانی از سازمان تنظیم مقررات، پلیس آگاهی ناجا، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، پلیس امنیت عمومی ‌ناجا، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای تفاهمنامه‌ای برای پایش و کنترل بازار فناوری اطلاعات تدوین کرد. به گزارش مهر، حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تشکیل کمیته پایش و کنترل سرویس‌های ICT گفت: تفاهمنامه‌ای برای پایش و کنترل بازار سرویس‌های فناوری اطلاعات تدوین شده‌است که میان سازمان‌های دست‌اندرکار این حوزه به امضا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کمیته ای تحت عنوان کمیته پایش و کنترل سرویس‌های ICT با حضور سازمان تنظیم مقررات و دیگر سازمان‌ها و نهادهای دست‌اندرکار بازار فناوری اطلاعات تشکیل شده است، اضافه کرد: پلیس آگاهی ناجا، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، پلیس امنیت عمومی‌ناجا، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای از جمله اعضای این کمیته هستند.

رضوانی با تاکید بر اینکه این کمیته تاکنون ۱۵ بار تشکیل جلسه داده است گفت: ایجاد هماهنگی میان نهادهای اجرایی برای افزایش اثربخشی نظارت و حفظ منابع زنجیره تولید و مصرف از جمله دستاوردهای بحث‌ها و تبادل نظرهای صورت گرفته در این جلسات محسوب می‌شود.