روزهای سرد در بازار چاپگر و ماشین‌های اداری

بازار دیجیتال- این روزها بازار کالاهای حوزه ماشین‌های اداری، نظیر چاپگر، اسکنر، دستگاه‌های چند منظوره، فاکس و... مانند بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی راکد و بی‌رونق است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی هفته گذشته با توجه به نوسانات ارزی عوامل دیگری در به رکود کشاندن بازار دخیل بوده‌اند که نظارت و بازرسی ماموران وزارت بازرگانی و سرکشی گاه و بی‌گاه آنها به بازار تا حدودی باعث شده است، حال و هوای فضای بازار تا حدودی تغییر کند.

مومنی، یکی از فعالان بازار در این رابطه می‌گوید، طی هفته گذشته بازار ماشین‌های اداری، به ویژه چاپگر در حد قابل توجهی راکد و بی رونق شده است، ولی وضعیت بازار کارتریج تا حدودی بهتر است.

چرا که کارتریج کالایی مصرفی است و خریداران ناچارند برای راه انداختن کار خود برای خرید این کالای مصرفی اقدام کنند.

محسنی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، بیشتر نظارت و سرکشی بازرسان وزارت بازرگانی مربوط به کارتریج‌های موجود در بازار است و اصلا بازرسان برای مقابله با کارتریج‌های تقلبی به بازار مراجعه می‌کنند. در نتیجه حضور این بازرسان تاثیری در بازار چاپگر، دستگاه‌های فاکس و ... نداشته است.

وی گفت، بیشترین تاثیر را نوسانات نرخ ارز بر بازار گذاشته است که به نظر می‌رسد، این یک مشکل موقتی است و طی روزهای آینده بازار روال عادی را در پیش می‌گیرد.

اما گروهی از فعالان بازار می‌گویند، حتی اگر مشکل نوسانات ارزی هم حل شود، بازار چاپگر و ماشین‌های اداری تا مدت‌ها باید اثرات این رکود ناگهانی را پشت سر گذارد و این طور نیست که با به تعادل رسیدن نرخ ارز همه مشکلات بازار حل شود.

فعالان بازار که از رشد قیمت‌ها در بازار ماشین‌های اداری خبر می‌دهند می‌گویند، رشد ناگهانی قیمت‌ها که در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است، باعث ریزش ناگهانی تقاضا در بازار شده است و بازار این کالا مانند سایر کالاها سوت و کور و بی‌رونق است.