دورخیز 100 اپراتور جهان برای عرضه N8

نمایش نوکیاN۸ در کنفرانس Nokia World که چندی پیش در لندن صورت گرفت، گفته‌های مدیران نوکیا در این خصوص حاکی از آن است که این گوشی با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، همچون سیستم‌عامل سیمبین^۳ و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نوکیا را وارد مرحله ای جدید در عرصه گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. مطابق اظهارات نیکلاس سوندر، نایب‌رییس ارشد بازارهای نوکیا، تاکنون بیش از ۱۰۰ اپراتور در ۴۴ کشور دنیا با بستن قرارداد تجاری علاقه‌مندی خود را برای ورود این گوشی اعلام کرده‌اند، اما قابلیت‌های نوکیاN۸ تنها به سیستم‌عامل و دوربینی پیشرفته خلاصه نمی‌شود، زیرا همان‌طور که انسی ونیوکی، رییس بخش راه‌حل‌های نوکیا، می‌گوید این گوشی از جنبه‌های مختلفی به عنوان یک گوشی برتر به حساب می‌آید.

آلومینیوم یک تکه و آندودایز شده به کار رفته در نوکیاN۸ این گوشی را تبدیل به یکی از مقاوم‌ترین نمونه‌های موجود در بازار کرده است. آسیب یا خراشی که اجسام مختلفی مانند کلید ممکن است روی بدنه ضدخش نوکیاN۸ ایجاد کنند به راحتی و با کشیدن انگشت از روی آن محو می‌شود. مقاومت بدنه نوکیاN۸ تا حدی است که حتی سقوط از ارتفاع ۳ متری روی سطحی سفت نیز نمی‌تواند آسیبی به این گوشی وارد کند.

با وجود خروجی HDMI در نوکیاN۸ تماشای تمامی محتوای صوتی و تصویری گوشی مانند عکس‌ها به راحتی روی سینمای خانگی امکان‌پذیر است. به علاوه، فیلم‌های گرفته شده را نیز می‌توان با کیفیت HD و سرعت ۳۰fps از طریق این خروجی مشاهده کرد. ضمنا با وجود حافظه داخلی ۱۶گیگابایت در نوکیاN۸ می‌توان ۳۰ تا ۴۰ فیلم نود دقیقه ای را در این گوشی ذخیره کرد. خروجی HDMI در نوکیاN۸ این گوشی را تبدیل به یک دستگاه DVD Player سیار کرده است که با توجه به قابلیت‌های بالای تصویری نوکیاN۸ فیلم‌های پخش شده از این گوشی حتی از کیفیت بهتری نیز برخوردارند. کابل واسط برای اتصال به کابل استاندارد HDMI در جعبه به همراه نوکیاN۸ عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش لمسی خازنی نوکیاN۸ دارای امکانات متعددی همچون زوم با باز و بسته کردن انگشتان روی صفحه (pinch-zoom) است. با وجود صفحه نمایش AMLOED و ۵/۳ اینچی در نوکیاN۸ به همراه ۱۶ میلیون رنگ و وضوح ۶۴۰×۳۶۰ پیکسل لذت تماشای تصاویر روی گوشی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

نوکیاN۸ از قابلیت‌های آخرین برنامه‌های Adobe Flash مانند Flash Player ۱۰.۱و Action Script ۳ به طور کامل پشتیبانی می‌کند. البته این پشتیبانی تنها شامل قابلیت‌های ویدئویی بوده و قابلیت‌های رندرینگ گرافیکی را دربر نمی گیرد.

نوکیاN۸ از account ایمیل‌های POP۳/IMAP پشتیبانی کرده و به کاربران امکان برخورداری از راه‌حل‌های ایمیلی کسب و کار و همچنین Mail for Exchange نیز می‌دهد.

نوکیاN۸ به حسگرهای مختلفی مجهز است. حسگرهای جهت‌یابی و قطب‌نما در هنگام استفاده از Ovi Maps تعیین مسیر را ممکن می‌کنند.