شش میلیون دانلود از نسخه‌‌ آزمایشی اینترنت اکسپلورر 9

بیش از شش میلیون کپی از نسخه آزمایشی بتای اینترنت اکسپلورر ۹ از زمان انتشار آن در نیمه اول ماه سپتامبر، دانلود شده است. به گفته راجر کپریوتی، مدیر بازاریابی محصول مایکروسافت، نرخ به‌کارگیری این برنامه از سوی کاربران در مقایسه با مدت مشابه برای اینترنت اکسپلورر ۸، حدود دو و نیم برابر بیشتر است. بر اساس اعلام مایکروسافت، وب‌سایت Beautyoftheweb.com که محل آزمایش و دانلود نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر ۹ است، بیش از ۳۰ میلیون مشاهده صفحه داشته است.

بررسی‌ها نشان داده که ۴۷ درصد از کاربران قصد دارند نسخه آزمایشی مرورگر جدید مایکروسافت را آزمایش کنند و استفاده از این نرم‌افزار در سایت «دانلود اسکوئد» از اینترنت اکسپلورر ۶ پیشی گرفته است. در مقایسه با دو میلیون دانلود از اینترنت اکسپلورر ۹ در روز نخست انتشار، نسخه بتای فایرفاکس ۰/۴ که ششم ماه ژوئیه منتشر شد، در روز اول تنها حدود صد هزار دانلود داشت و کروم گوگل در هفته اول انتشار به دو میلیون دانلود رسید.

مرورگر جدید مایکروسافت از فناوری HTML۵ پشتیبانی کرده، بارگذاری صفحات را سریع‌تر انجام می‌دهد و از نیروی پردازش قوی‌تر در رایانه‌ها به‌ویژه قابلیت‌های تراشه‌های گرافیکی در نمایش ویدئوها و بازی‌های ویدئویی اکشن با کیفیت بالا، بهره می‌برد.

بر اساس آمار Net Applications، سهم اینترنت اکسپلورر در بازار مرورگرها با رشد فایرفاکس، کروم و سافاری از ۷۴ درصد در دو سال گذشته به ۶۰ درصد افت کرده؛ اما اینترنت اکسپلورر همچنان مرورگر اینترنتی شماره یک باقی مانده است.