پرفروش‌های بازار پخش‌کننده‌های موسیقی

بازار دیجیتال- با وجودی که طی سال‌های اخیر بازار دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی (منظورمان پخش‌کننده‌های موسیقی قابل حمل است) با عرضه مدل‌های جدیدی مواجه بوده است، اما همچنان mp۳ playerها از پرفروش‌ترین نمونه‌های پخش‌کننده موسیقی در بازار هستند. براساس اعلام فعالان بازار، اگر چه در حال حاضر بازار این کالا نیز مانند سایر کالاهای حوزه دیجیتال بی‌رونق است، اما به هر حال در این بازار پرتنوع mp۳ playerها سهم بیشتری از لحاظ فروش در بازار دارند. این درحالی است که گروه اندکی بر این باورند که با کاهش قیمت mp۴ playerها، این کالاها توانسته اند بازار پررونق تری نسبت به سال قبل داشته باشند و اندک اندک می‌روند تا mp۳ player‌ها را از صحنه محو کنند.

در رابطه با بازار این پخش‌کننده‌های موسیقی، روند قیمت‌ها و... گفت‌وگوی کوتاهی با سلیمانی، یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

در مورد بازار پخش‌کننده‌ها توضیح دهید. در حال حاضر چه نمونه‌هایی در بازار بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند؟

زمانی در بازار، واکمن و سی دی من‌ها که می‌توان گفت نسل آنها در حال انقراض است بسیار پرفروش بودند. این کالاها با ورود mp۳ playerها با ریزش تقاضا مواجه شدند و کاهش قیمت نمونه‌های mp۳ player و mp۴ player باعث شد بازار این کالاها تقریبا بدون مشتری شود. در حال حاضر نمونه‌های mp۳ , mp۴ player در بازار جزو پرفروش‌ها هستند.

بین mp۳ و mp۴ player‌ها کدام نمونه پرفروش‌تر است؟

گروهی معتقدند mp۴ player‌ها به دلیل قابلیت‌های بیشتری که دارند بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند.اما برداشت من از بازار این است که mp۳ player‌ها به دلیل حجم کمتر، قیمت مناسب تر بازار پررونق تری دارند.

البته روند افزایش تقاضا در زمینه mp۳ player‌ها با عرضه نمونه‌هایی با ظرفیت بالا رشد بیشتری گرفته است.

در حال حاضر چه ظرفیت‌هایی در بازار mp۳ player بیشتر مورد تقاضا قرار می‌گیرند؟

ظرفیت‌های ۸ گیگابایتی به دلیل اینکه قیمت مناسبی دارند فروش خوبی دارند و ظرفیت‌های ۳۲ گیگابایت، یک و دو گیگابایتی چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

چه برندهایی در بازار mp۳ player پرفروش‌ترند؟

Creative از برندهای پرفروش بازار این کالا است و پس از آن برندهایی مانند Sony، Samsung،Apple iPodو... پرفروش هستند.