G12 یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت Canon بالاخره جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خودش را به صورت رسمی به بازار معرفی کرد. این دوربین جدید که از سری دوربین‌های پر طرفدار G این شرکت است، با مدل G۱۲ به بازار معرفی شده است. این دوربین هم مانند دیگر دوربین‌های این سری در واقع یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای است که می‌تواند هم برای کاربران حرفه‌ای و هم کاربران مبتدی انتخاب مناسبی باشد. G۱۲ که در نیمه ماه سپتامبر به بازار معرفی شده بود، حالا به طور رسمی روانه بازار شده است. این دوربین جدید، قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل را داشته و حداکثر اندازه عکس آن به ۲۷۳۶×۳۶۴۸ پیکسل می‌رسد. حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۲۸ میلیمتر و حداکثر فاصله کانونی آن به ۱۴۰ میلیمتر می‌رسد. این دوربین قابلیت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و مجهز به فوکوس اتوماتیک AiAF TTL هم هست. حداقل سرعت شاتر این دوربین ۱۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر ۱ به ۴۰۰۰ ثانیه است. حداکثر حساسیت این دوربین هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد و تنظیم تراز سفیدی آن در شش حالت و البته به صورت دستی هم انجام می‌شود.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۸/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۱۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت سازگاری با کارت‌های حافظه SD، SDHC، SDXC و MMC را هم به کاربرانش می‌دهد.

G۱۲ همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه به کاربرانش می‌دهد. این در حالی است که این دوربین قابلیت فیلمبرداری با دو وضوح تصویر دیگر را هم دارد. این دوربین دارای یک پورت USB ۲.۰ بوده و از یک خروجی HDMI هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۴۸×۷۶×۱۱۲ میلیمتر بوده و وزن آن به ۴۰۱ گرم می‌رسد.