دو دوربین جدید برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت Nikon دو دوربین جدید را به بازار معرفی کرده است. یکی از این دوربین‌ها از نوع کامپکت و دوربین دیگر از نوع حرفه‌ای است. دوربین کامپکت این شرکت با مدل S۸۰ به بازار معرفی شده است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین برای اولین بار در نمایشگاه Photokina معرفی شده است و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را دارد. حداقل فاصله کانونی این دوربین ۳۵ میلیمتر و حداکثر فاصله آن برابر ۱۷۵ میلیمتر است. این دوربین امکان زوم دیجیتال را تا ۴ برابر داشته و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد.

S۸۰ مجهز به نمایشگر LCD با اندازه ۵/۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح تصویر ۸۱۹۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این دوربین برابر ۷۹ مگابایت بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش می‌دهد. این دوربین ۱۳۳ گرمی ابعادی برابر ۱۷×۶۳×۹۹ میلیمتر دارد.

دوربین مدل D۷۰۰۰ هم محصول جدید دیگر این شرکت است که احتمالا مورد توجه اغلب کاربران و عکاسان حرفه‌ای قرار می‌گیرد. این دوربین دارای حسگر CMOS بوده و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۶ مگاپیکسل را هم دارد. حداکثر اندازه عکس‌های گرفته شده با این دوربین برابر ۳۲۶۴×۴۹۲۸ پیکسل است و حداقل و حداکثر فاصله کانونی این دوربین با توجه به لنز آن متغیر است.

حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی برابر ۳۲۰۰ و حداقل حساسیت آن برابر ۱۰۰ است. حداقل سرعت شاتر این دوربین ۳۰ ثانیه بوده و حداکثر سرعت شاتر آن برابر ۱ به ۸۰۰۰ است. دوربین D۷۰۰۰ مجهز به نمایشگر LCD بزرگی با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۱۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت ۲۴ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. از طرفی، اما این دوربین امکان فیلمبرداری با سه وضوح تصویر دیگر را هم دارد. این محصول حرفه‌ای دارای یک پورت USB۲.۰ بوده و از یک خروجی HDMI هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۷۷×۱۰۵×۱۳۲ میلیمتر بوده و وزن آن به ۷۸۰ گرم می‌رسد.