بازار سرگرمی‌های دیجیتال همچنان بی‌رونق است

بازار دیجیتال- بازار کنسول‌های بازی و همچنین نرم افزارهای بازی که هر ساله در نخستین ماه از نیمه دوم سال، روزهای پررونقی را سپری می‌کرد، امسال وضعیتی متفاوت با سال‌های قبل دارد. بر اساس اعلام فعالان بازار، بازار خرید و فروش این کالاها مانند سال‌های قبل نیست و رونق چندانی نداشته و ندارد. فعالان بازار معتقدند، طی تابستان گذشته نیز این کالا، در مقایسه با سال‌های قبل بازار چندان پررونقی نداشته، ولی میزان تقاضا طی تابستان سال جاری در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

به گفته فعالان بازار، به نظر می‌رسد عواملی چون سختگیری‌های وزارت ارشاد در زمینه عرضه نرم‌افزارهای سرگرمی به بازار و کاهش عرضه این نرم‌افزارها به بازار، در کنار نوسانات ارزی و... باعث بی‌رونق‌تر شدن بازار این کالا شده است.

عبدی، یکی از فعالان بازار کنسول‌های بازی و نرم‌افزارهای سرگرمی در پاسا پایتخت در این باره می‌گوید، طی یکسال اخیر با توجه به سختگیری‌های وزارت ارشاد در زمینه عرضه نرم‌افزارهای سرگرمی به بازار میزان عرضه و تقاضا ی این نرم‌افزارها در بازار در حد قابل توجهی کاهش یافته است و در مراکز خرید و فروش رایانه کمتر می‌توان سراغی از نرم افزارهای سرگرمی و بازی گرفت.

وی می‌گوید: نتیجه سخت‌گیری وزارت ارشاد روی نرم‌افزار‌های سرگرمی این بوده است که بازار کامپیوتر با فقر نرم افزار سرگرمی مواجه شده است و تنها چند نرم‌افزار نه‌چندان جذاب در این مراکز عرضه می‌شود.

وی می‌گوید: در حال بازار این کالا در دست دستفروشان است و با این تفاسیر کمتر کسی برای خرید نرم‌افزار به بازار مراجعه می‌کند.

ساعد یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این زمینه می‌گوید، طی مدت اخیر بسیاری از افرادی که در زمینه عرضه نرم افزار در بازار فعالیت می‌کردند، به فروش تجهیزات کامپیوتری مانند موس و کی بورد و کیف لپ‌تاپ و... روی آورده اند و در مقابل دستفروشان سود سرشاری بابت فروش نرم‌افزارهای بازی می‌برند.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز که در زمینه فروش کنسول‌های بازی فعالیت می‌کند در این باره می‌گوید، بازار خرید و فروش کنسول‌های بازی طی مدت اخیر به دلیل نوسانات ارزی تا حدودی بی‌رونق شده است، ولی به طور کلی سختگیری‌هایی که در زمینه عرضه نرم‌افزارهای بازی صورت گرفته تاثیر چندانی روی بازار این کالا نگذاشته است.

به گفته وی، طی تابستان گذشته بازار خرید و فروش کنسول‌های بازی تا حدودی نسبت به سال‌های قبل بی‌رونق بوده است، ولی این بی‌رونقی را نمی‌توان رکود نامید.