رییس سندیکای صنعت مخابرات ایران با بیان اینکه اپراتور سوم موبایل تاکنون مذاکره‌ای برای تامین تجهیزات این پروژه با سندیکای مخابرات نداشته است، گفت: تامین تجهیزات پروژه نسل سوم موبایل در کشور به عهده دو شرکت چینی گذاشته شده است. شاهرخ شیبانی در گفت‌وگو با «مهر» گفت: شرکت تامین تله‌کام به عنوان اپراتور سوم موبایل در کشور برای تامین تجهیزات شبکه خود که قرار است نسل سوم موبایل را در کشور پیاده‌سازی کند با شرکت‌های چینی هوواوی و ZTE وارد مذاکره و انعقاد قرارداد شده است. وی با تاکید بر اینکه تامین تجهیزات این شبکه به عهده شرکت‌های داخلی عضو سندیکای صنعت مخابرات گذاشته نشده است، اضافه کرد: تنها مذاکرات این اپراتور با شرکت‌های داخلی فعال در بخش مخابرات کشور مربوط به نصب و اجرای تجهیزات بوده است. هم اکنون تقریبا تمامی‌اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی کشور از وندورهای چینی مانند هوواوی و ZTE برای تامین تجهیزات و اجرای شبکه‌های خود استفاده می‌کنند.

حدود سه ماه گذشته نیز عضو هیات مدیره تامین تله کام در مورد انتخاب پیمانکار برای تجهیز سومین شبکه موبایل در کشور به مهر گفت: به‌کارگیری وندورهای مطرح اروپایی و آسیایی در دستور کار قرار دارد و بر این اساس همانگونه که شبکه فعلی مخابرات کشور از این وندورها استفاده می‌کند، اپراتور سوم نیز با این پیمانکاران وارد مذاکره خواهد شد.

ارسال پیامک از تلفن ثابت به همراه ممکن شد

مدیرکل روابط عمومی‌ شرکت مخابرات ایران از ایجاد امکان ارسال پیامک از تلفن ثابت به تلفن همراه خبر داد. داوود زارعیان با اشاره به اینکه مشکلات فنی ارسال پیامک از تلفن ثابت به همراه بر طرف شده، اظهار داشت: هم اکنون در حال راه‌اندازی سیستم در کل شهر تهران هستیم، در شرایط حاضر امکان ارسال پیامک از تلفن ثابت به همراه در بیشتر مراکز تلفن ثابت به صورت آزمایشی فعال شده و این مراکز برای بهره‌برداری از این سرویس در مرحله آزمایش قرار دارند.

سیستم ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت از بهمن ماه سال ۸۷ به‌صورت آزمایشی در سطح استان تهران راه‌اندازی شده است و مشترکان تلفن ثابت در سطح استان تهران می‌توانند از طریق تلفن ثابت خود و به شرط دارا بودن گوشی مناسب، به دیگر شماره تلفن ثابت پیامک ارسال کنند. تعرفه هر پیامک تلفن ثابت به ثابت به میزان یک پالس (۷/۴۴ ریال)، از همراه به ثابت و بالعکس دو پالس و پیامک بین‌الملل پنج پالس مکالمه تعیین شده است.