کاهش قیمت پنل‌های LCD همچنان ادامه دارد

بازار دیجیتال- این روزها قیمت پنل‌های LCD و به دنبال آن انواع تلویزیون و نمایشگر LCD همچنان در حال کاهش است. این موضوعی است که موسسات تحقیقاتی و کارشناسان بازار هم آن را تایید می‌کنند. جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف موسسه تحقیقاتی DisplaySearch در این مورد نشان می‌دهد قیمت پنل‌های LCD مربوط به کامپیوترهای شخصی و تلویزیون‌ها همچنان روند کاهش را در پیش گرفته است و پیش بینی می‌شود که این روند کاهش تا ماه سپتامبر هم ادامه پیدا کند. به این ترتیب این شرایط فشار زیادی را به تولیدکنندگان این پنل‌ها وارد کرده است.

بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که این اتفاق به دنبال افزایش چشمگیر تولید این محصولات و در حقیقت تولید بیش از حد نیاز بازار روی داده است. این گزارش نشان می‌دهد که قیمت پنل مانیتورهای LCD با اندازه ۱۷ اینچ حالا ۵۶ دلار است که این قیمت تا ۳ دلار کاهش پیدا کرده است. این قیمت برای پنل‌های ۵/۱۸ اینچ هم با کاهش ۴ دلاری به ۵۳ دلار رسیده است. این کاهش قیمت اما برای پنل‌های نوت‌بوک گویا بیشتر بوده است تا جایی که این روزها پنل نوت‌بوک‌های ۳/۱۳ اینچی، ۱۴ اینچی، ۶/۱۵ اینچی و ۳/۱۷ اینچی به ترتیب با قیمت ۵۳ دلار، ۴۹ دلار، ۵۰ دلار و ۶۸ دلار به فروش می‌رسند.

پنل تلویزیون‌های LCD برای مدل‌هایی ۲۶ اینچ با کاهش ۲ دلاری ۱۱۹ دلار، مدل‌های ۳۲ اینچ با کاهش ۵ دلاری ۱۶۹ دلار، مدل‌های ۳۷ اینچ با کاهش ۴ دلاری ۲۱۶ دلار، مدل‌های ۴۰ تا ۴۲ اینچی با کاهش ۵ دلاری ۲۸۳ دلار و بالاخره مدل‌ها ۴۶ اینچی با کاهش ۵ دلاری ۳۸۳ دلار به فروش می‌رسند.