رونق بازار در نیمه دوم سال

بازار دیجیتال- با فرا رسیدن ماه مهر بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری تا حدودی تغییر کرده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر میزان تقاضا برای تلویزیون‌های LCD و سینماهای خانگی تا حدودی افزایش یافته است و در مقابل تلویزیون‌های LED‌، سه بعدی‌، دستگاه‌های دی وی دی پلیر و ضبط‌صوت‌ها، بازار بی‌رونقی دارند.

فعالان بازار معتقدند، در نیمه دوم سال معمولا بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری رونق می‌گیرد، چرا که مردم به علت برودت هوا و همچنین پایان یافتن زمان سفرهای تابستانی و نوروزی و... مردم زمان بیشتری را در منزل صرف می‌کنند.

محمد شوقی، یکی از فعالان بازار با اشاره به این موضوع که قیمت همچنان فاکتور مهمی‌برای خریداران لوازم صوتی و تصویری به شمار می‌رود گفت: طی مدت اخیر قیمت تلویزیون‌های LCD در حد قابل توجهی کاهش یافته است و به همین دلیل، اکثر مردم با توجه به کاهش قدرت خرید خود به سمت تلویزیون‌های ال سی دی می‌روند و در مقابل، نمونه‌های LED مخاطبان چندانی

در بازار ندارند.

به گفته وی‌، تلویزیون‌های سه‌بعدی هم با توجه به قیمت بالا و سایز بزرگی که دارند کمتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند.

احمدی‌، یکی از فعالان بازار نیز با بیان این مطلب که نمونه‌های LED و ۳D اقبال بلندی در بازار نداشته‌اند گفت، تا زمانی که تلویزیون‌های LCD با این قیمت پایین در بازار به فروش می‌رسند کمتر کسی سراغ نمونه‌های گرانقیمت می‌رود.

محمد نظامی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، برخی از شرکت‌ها هدایای تبلیغاتی را که سابق بر این روی نمونه‌های LCD ارائه می‌شد حذف کرده‌اند و در مقابل، هدایای نفیسی برای نمونه‌های LED و ۳D در نظر گرفته‌اند. اما با این وجود، بازار خرید و فروش این تلویزیون‌ها همچنان بی‌رونق است. به عبارتی دیگر ترفند ارائه پروموشن روی کالا جواب نمی‌دهد و باید برای تشویق مشتری برای خرید روش دیگری در پیش گرفت.

فعالان بازار، همچنین به کاهش تقاضا برای انواع سیستم‌های صوتی خانگی اشاره کرده و می‌گویند، با توجه به عرضه گسترده سینماهای خانگی و ارائه این کالا به عنوان پروموشن‌، میزان تقاضا برای دستگاه‌های ضبط صوت و دی وی دی پلیر در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

به گفته مسلمی‌، یکی از فعالان بازار، در حال حاضر اکثر مردم توجه زیادی به ظاهر دستگاه‌ها دارند و از آنجا که سینماهای خانگی زیبایی خاصی به منازل می‌بخشند، اکثر افراد به سراغ این دستگاه‌ها می‌روند.

به گفته وی‌، قابلیت پخش انواع فرمت‌های صوتی و تصویری و قابلیت‌های دیگر این دستگاه‌ها و به عبارتی چند منظوره بودن این دستگاه‌ها تا حدود زیادی باعث شده است بازار کالاهایی نظیر دستگاه‌های ضبط صوت و دی وی دی پلیر‌ها بی‌رونق شود.