دوربین حرفه‌ای و سبک وزن

بازار دیجیتال- شرکت Sigma به تازگی دوربین جدیدی را به بازار معرفی کرده ‌است که در دسته دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای قرار می‌گیرد. این دوربین که با مدل SD۱ به بازار معرفی شده است، قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۴۶ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. SD۱ از موتور Dual True II بهره می‌برد و حسگر APS-C آن ابعادی برابر ۱۶×۲۴ میلیمتر دارد. این دوربین همچنین بدنه‌ای نسبتا سبک و سازگار با شرایط مختلف آب و هوایی دارد که به این دلیل امکان عکاسی در مکان‌ها و اوضاع مختلف جوی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. SD۱ مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه CF از نوع II را به کاربرانش می‌دهد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه بزرگ ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسلی برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین قابلیت سازگاری و استفاده از ۴۰ لنز مختلف تولید شده توسط این شرکت را هم دارد.

ابعاد این دوربین سبک هم برابر ۸۰×۵/۱۱۲×۵/۱۴۵ میلیمتر است و به این دلیل در دسته دوربین‌های حرفه‌ای سبک قرار می‌گیرد. با این همه اما این شرکت هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه دقیق این دوربین جدید اعلام و منتشر نکرده است.