دوربین کامپکت جدید با امکانات مختلف

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی در نیمه ماه سپتامبر یک دوربین عکاسی دیجیتال کامپکت را به بازار معرفی کرده است. این دوربین که با مدل SX۳۰ IS به بازار معرفی شده است، قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌‌دهد.

این دوربین جدید امکان عکاسی با حداقل فاصله کانونی ۲۴ میلیمتر و حداکثر فاصله کانونی ۸۴۰ میلیمتر را داشته و قابلیت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را به کاربرانش می‌‌دهد. SX۳۰ IS عکس‌‌هایی با حداکثر اندازه ۳۲۴۰×۴۳۲۰ پیکسل را ثبت و ذخیره می‌‌کند.

حداقل سرعت شاتر این دوربین ۱۵ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر ۱ به ۳۲۰۰ ثانیه است. این در حالی است که حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ۱۶۰۰ می‌‌رسد. نمایشگر این دوربین هم از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسلی برای کاربرانش به نمایش می‌‌گذارد.

این دوربین جدید مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت سازگاری با دوربین‌‌های SD، SDHC، SDXC و MMC را هم دارد. SX۳۰ IS همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه هم در اختیار کاربرانش قرار می‌‌دهد. ابعاد این دوربین برابر ۱۰۸×۹۲×۱۲۳ میلیمتر بوده و وزن آن به ۶۰۱ گرم می‌‌رسد. با این حال اما شرکت Canon هنوز تاریخ و زمان عرضه این دوربین را اعلام و منتشر نکرده است.