یک روزنامه غربی در گزارشی ضمن اشاره به ضعف در طرح‌های امنیت سایبری ایالات متحده نوشت که دولت فدرال همچنان دست به گریبان سوالاتی کلیدی در خصوص برقراری امنیت سیستم‌های کامپیوتری است. به گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست، بیش از یکسال پس از سخنرانی «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید در این باره که حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری از جمله اولویت‌های ملی است، دولت فدرال همچنان دست به گریبان سوالاتی کلیدی در این خصوص است که چگونه امنیت سیستم‌های کامپیوتری از جمله شبکه‌های شخصی را برقرار کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: منتقدان بر این باورند که مقامات آمریکایی به طور کافی نتوانستند از شدت نگرانی‌ها در زمینه حریم شخصی کامپیوترها بکاهند یا نتوانستند به این مساله پاسخ دهند که دولت تا چه حد باید با بخش‌های خصوصی در زمینه جلوگیری از نفوذ هکرها همکاری کند.

در همین حال مقامات آمریکایی هشدار داده اند که یک حمله سایبری پیچیده شبکه‌های کامپیوتری دولت آمریکا را فلج می کند.

«ویلیام جی لین» معاون وزیر دفاع آمریکا همچنین اخیرا از نفوذ هکرها به رایانه‌های پنتاگون و استفاده آنها از اطلاعات محرمانه این وزارتخانه حساس خبر داد.بر اساس این گزارش، چندی پیش یک فلش به یک رایانه شخصی قابل حمل (لپ تاپ) یکی از مقامات پنتاگون در خاورمیانه وصل می‌شود و از این طریق یک سرویس اطلاعاتی شروع به بهره برداری از اطلاعات موجود در این رایانه می کند.