با وجودرکود نسبی در فروش سیم‌کارت‌های تلفن همراه در کشور، فروش سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول همچنان با استقبال روبه‌رو است. در روزهای اخیر، ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول ادامه داشته و با استقبال مردم روبه‌رو بوده است. بر اساس این گزارش با فروش گسترده سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در سال جاری، تعداد سیم‌کارت‌های اعتباری فروش رفته این اپراتور به مرز ۲۳ میلیون رسیده است. متقاضیان سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول می‌توانند به‌صورت اینترنتی یا با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و پرکردن برگه مشخصات و ارائه مدارک مورد نیاز ثبت‌نام کرده و با واریز مبلغ ۲۲۶‌هزار ریال، به‌صورت آنلاین سیم‌کارت خود را فعال کنند.

دلیل تفاوت مبلغ قطع پایان دوره تلفن همراه در استان‌ها

ودیعه تلفن همراه از ۲۹۰‌هزار تومان تا ۱۴۰‌هزار تومان و ودیعه تلفن ثابت از ۸‌هزار تومان تا ۹۵‌هزار تومان وجود دارد که با توجه به زمان‌ ثبت‌نام و محل ثبت‌نام در سال‌های گذشته متفاوت است.

مدیرکل روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران گفت: مبنای قطع میان دوره ودیعه است و مبلغ قطع پایان دوره براساس شرایط اقتصادی هر استان‌ تعیین شده است. داوود زارعیان در پاسخ به سوالی در خصوص علت تفاوت مبلغ قطع پایان دوره در استان‌های مختلف، گفت: مبلغ قطع پایان دوره با توجه به شرایط اقتصادی مخابرات استان‌ها تعیین می‌شود و بر این اساس متفاوت است.

وی در خصوص مبلغ قطع میان‌دوره، افزود: مبنای میان دوره ودیعه است و ودایع مشترکان نیز متفاوت است، تمام مشترکانی که ودیعه دارند می‌توانند تا ۹۰ درصد ودیعه در میان دوره صحبت کنند و مشترکانی که ودیعه ندارند نیز می‌توانند تا ۲۰‌هزار تومان مکالمه کنند. زارعیان افزود: ودایع تلفن همراه از ۲۹۰‌هزار تومان تا ۱۴۰‌هزار تومان و ودیعه تلفن ثابت از ۸‌هزار تومان تا ۹۵‌هزار تومان وجود دارد که با توجه به زمان‌ ثبت‌نام و محل ثبت‌نام در سال‌های گذشته متفاوت است.