جدیدترین و آخرین نسخه نرم‌افزار «نظارت والدین برمصرف اینترنت» با رفع کلیه اشکالات، به صورت رایگان در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir عرضه شد. علی کاظمی ـ ناظر پروژه‌ نرم‌افزار «نظارت والدین بر مصرف اینترنت» دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی ـ با اعلام عرضه جدیدترین و آخرین نسخه این نرم‌افزار که در ابتدا با نام «فیلترینگ خانگی» شهرت یافت، گفت: محدود کردن حجم مصرف اینترنت و زمان مصرف آن، محدود کردن روزهای مصرف و فیلتر تصاویر غیراخلاقی که با فیلترشکن می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد از جمله کارآیی‌های نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت است.

وی درباره ویژگی‌های نسخه جدید گفت: نسخه گذشته این نرم‌افزار در مواجهه با برخی فیلترشکن‌ها، به درستی عمل نمی‌کرد که این مورد اکنون اصلاح شده است. همچنین عدم سازگاری با برخی آنتی‌ویروس‌ها نیز توسط کاربران گزارش داده شده بود که اکنون این سازگار بهبود پیدا کرده است.

او با اشاره به افزایش سرعت اجرای این نرم‌افزار، عمده‌ترین اشکال کاربران را در نسخ‌ اول و دوم، عدم سازگاری با زبان فارسی و بالطبع کندی سیستم دانست که در نسخه جدید این موارد لحاظ شده است. وی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های موجود در این نرم‌افزار که در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شده است، در نسخه جدید به روز شده است. علاوه بر این، اشکالی در هنگام خروج از نرم‌افزار و بسته نشدن کامل آن نیز وجود داشت که رفع شده است.