دوربین‌های کامپکت جدید با قابلیت‌های حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت Nikon به تازگی دو دوربین عکاسی دیجیتال از نوع کامپکت را به بازار معرفی کرده است. این دوربین‌های جدید با مدل‌های P۷۰۰۰ و S۸۰ به بازار معرفی شده‌اند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. دوربین مدل P۷۰۰۰ در واقع یک دوربین کامپکت برای کاربران حرفه‌ای است و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین قابلیت زوم اپتیکال تا ۱/۷ برابر را داشته و قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسل و البته صدای استریو را هم به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین جدید دارای نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. لنز این دوربین دارای لرزشگیر تصویر در پنج مرحله است و از یک پورت خروجی HDMI هم بهره می‌برد. P۷۰۰۰ قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت ۳/۱ فریم را در هر ثانیه داشته و به این ترتیب می‌تواند ۴۵ عکس متوالی را بگیرد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های SD و SDHC را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین که وزنی برابر ۳۱۰ گرم دارد، انتظار می‌رود با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

S۸۰ دوربین جدید دیگری از Nikon است. این دوربین که همراه با مدل P۷۰۰۰ در روز هشتم ماه سپتامبر معرفی شده است، قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۴ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و حداکثر حساسیت آن در زمان عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۵/۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۸۱۹۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این دوربین برابر ۷۹ مگابایت است. کاربران این دوربین هم امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه‌ SD و SDHC را در اختیار دارند.

این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین از یک پورت USB و خروجی HDMI بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۱۷×۶۳×۹۹ میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۳۳ گرم می‌رسد.

با این حال اما شرکت Nikon هنوز اطلاعاتی درباره قیمت عرضه این دوربین اعلام و منتشر نکرده است.