سامانه «همراه مهر» در راستای انعقاد تفاهمنامه‌ای میان اپراتور دوم موبایل - ایرانسل - و سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شد تا از این پس مشارکت‌های مردمی برای کمک به مددجویان کشور به صورت هدفمند و از طریق این سامانه عملیاتی شود. سامانه «همراه مهر» طرح مشترک مسوولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور و اپراتور ایرانسل است که با استفاده از آن، مشترکان ایرانسل می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به سازمان بهزیستی کشور اعلام کنند.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشارکت ایرانسل و سازمان بهزیستی کشور که روز دوشنبه در محل این سازمان برگزار شد، علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل، هدف از اجرای این طرح را تحقق دولت الکترونیک به عنوان شعار دولت‌های نهم و دهم برشمرد و اظهار داشت: این سامانه از روز ۱۶ شهریور به بهره‌برداری می‌رسد و آماده پذیرش مشارکت‌های مردمی خواهد بود که جزئیات استفاده از آن به‌زودی اعلام می‌شود.

وی کد کوتاه «۸۱۱۱» را برای ارسال کمک‌های مردمی به حساب سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد و ادامه داد: به‌زودی کدهای متنوع دیگری مبنی بر موارد مختلف کمک‌های مردمی اعلام می‌شود. دزفولی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه اجرای طرح را ایرانسل برعهده گرفته است، خاطرنشان کرد: ایرانسل از این طرح هیچگونه برداشتی نخواهد داشت و ارسال پیام کوتاه مشترکان برای استفاده از این سامانه رایگان خواهد بود. وی گفت: در تکمیل این سامانه به زودی امکانی برای مشترکان ایجاد خواهد شد که بتوانند کمک‌های نقدی خود را از سازمان بهزیستی استعلام کنند. حداقل میزان ارائه کمک‌های مردمی در این طرح مبلغ پنج هزار ریال اعلام شد.