افزایش تولید آی‌پد اپل

کارخانه‌های سازنده تولید آی‌پد را از زمان عرضه شدن این رایانه لوحی به بازار دو برابر کرده‌اند و اپل مایل است حجم آن را در طول فصل خرید تعطیلات سال نو به سه میلیون دستگاه برساند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ناظران صنعت معمولا زمان عرضه محصول را به بازار معیار محبوبیت آن قرار می‌دهند و بر اساس این منطق، کاهش زمان عرضه آی‌پد از چند روز به کمتر از ۲۴ ساعت نشان می‌دهد که تقاضا برای این دستگاه به این زودی‌ها کم نمی‌شود.

به گفته تحلیل‌گران شرکت مورگان استنلی، اپل به تازگی تولید آی‌پد را به دو میلیون دستگاه در ماه رسانده که دو برابر ظرفیت ساخت اولیه آن است و قصد دارد در طول فصل خرید تعطیلات سال نو این ظرفیت را به سه میلیون دستگاه در ماه برساند.

اپل از زمان عرضه آی‌پد به بازار از ماه آوریل مکررا از تقاضای بالا برای این دستگاه ابراز شگفتی کرده است. حدود یک میلیون دستگاه آی‌پد در یک ماه به فروش رسید و تحلیل‌گران متعددی را به این باور رساند که این شرکت ممکن است تا ۱۰ میلیون دستگاه آی‌پد را در طول سال ۲۰۱۰ بفروشد.

این دستگاه که اندکی کوچک‌تر از یک رایانه نوت‌بوک معمولی است، قلم و صفحه لمسی رنگی ۷/۹ اینچی داشته و برای مرور اینترنت، تماشای فیلم، خواندن کتاب و انجام بازی مناسب است.