به گفته مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران، سیم‌کارت‌هایی که خود به خود می‌سوزند، بسته به نوع گوشی پیغام‌های متفاوتی برروی گوشی‌ها مشاهده می‌شود. علی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سیم‌کارت‌هایی که به دلیل پر شدن کانتر می‌سوزند، وقتی با آنها تماس گرفته می‌شود، پیغام «خاموش است» داده می‌شود و هیچ اثری برروی گوشی مشترک مبنی بر سوخته شدن وجود ندارد. وی افزود: ولی سیم‌کارت‌هایی که خود به خود می‌سوزند، برروی خود گوشی پیغامی داده می‌شود و پیغامی هم که برروی گوشی داده می‌شود، بسته به نوع گوشی‌ها متفاوت است که در این مواقع از مشترک هزینه سیم‌کارت جدید دریافت می‌شود. حمیدی گفت: در دفاتر خدمات ارتباطی دستگاه‌هایی وجود دارند که سیم‌کارت‌ها را تست می‌کنند و اگر سیم‌کارتی خود به خود سوخته باشد، از مشترک هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، در غیر این صورت هزینه دریافت سیم‌کارت جدید برروی قبض مشترک می‌آید و مشترک نباید به صورت نقدی مبلغی را در دفتر پرداخت کند. وی توضیح داد: مشترکی که سیم‌کارتش سوخته و درواقع عمر مفید آن به پایان رسیده است، می‌تواند با در دست داشتن کارت شناسایی به دفاتر مراجعه کرده و سیم‌کارت جدیدش را به‌صورت رایگان دریافت کند؛ رایگان بودن به شرطی است که سیم‌کارت به دلیل قدیمی بودن سوخته باشد و مواردی مثل غیراستاندارد بودن گوشی یا از این قبیل نباشد.

به گفته او عمر مفید سیم‌کارت‌ها به اندازه زیادی به میزان مصرف، مکالمه و ارسال پیامک و به‌طور کلی نحوه نگهداری از آن بستگی دارد. سیم‌کارت یک کالای مصرفی و دارای عمر معینی است، اما این که چرا برخی سیم‌کارت‌ها می‌سوزند و برخی دیگر نمی‌سوزند، به میزان استفاده از سیم‌کارت بستگی دارد؛ همچنین تعداد ارسال پیامک در سوختن سیم‌کارت موثر است و سیم‌کارت مشترکانی که زیاد پیامک ارسال می‌کنند، زودتر می‌سوزد، زیرا هرچه بیشتر از سیم‌کارت استفاده شود، طول عمر آن کمتر می‌شود.

اپراتورها بیش از گذشته برروی کیفیت شبکه کار کنند

موضوع کیفیت شبکه‌های تلفن همراه به‌صورت مداوم از سوی ستاد و نیروهای حاضر در مناطق مختلف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی می‌شود. حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به آمارها و مستندات موجود، اپراتورهای تلفن همراه عملکرد مناسبی در حوزه توسعه کمی این نوع از تلفن داشته‌اند. وی افزود: همین امر موجب می‌شود تا بیش از پیش تلاش برروی کیفیت این شبکه انجام شود و آن را به صورت مداوم ارتقا دهند. او خاطرنشان کرد: در صورتی که شاخص‌های اپراتورها را یکسان در نظر بگیریم، کیفیت شبکه‌های این اپراتورها در جاهایی که پوشش دارند، در یک سطح قرار دارد، اما با سطح مطلوب فاصله دارند. رضوانی با اشاره به برخی مشکلات اپراتورها در این حوزه خصوصا در شهرهای بزرگ، تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید و برخی تداخل‌های فرکانسی از جمله مشکلاتی است که برروی کیفیت شبکه اپراتورهای تلفن همراه تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان این مطلب که این موضوع از سوی سازمان در حال پیگیری است، ادامه داد: مکاتبات و همکاری‌های لازم در تهران از طریق شرکت ارتباط شهر که مسوولیت ایجاد این سایت‌ها را دارد و در دیگر شهرهای بزرگ کشور از طریق مناطق سازمان تنظیم مقررات برای تحقق نیازهای اپراتورها در حال انجام است. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با بیان این مطلب که پوشش جمعیتی و جاده‌های ایرانسل نیز بر اساس تعداد شماره موجود تعریف شده است، تاکید کرد: طبیعی است اگر بخواهد میزان واگذاری پس از تایید کمیسیون تنظیم مقررات افزایش پیدا کند، باید تعهدات پوشش جمعیتی و جاده‌ای نیز افزایش پیدا کند.

با ارسال یک پیامک در ختم جمعی قرآن کریم شرکت کنید

همزمان با ایام شب‌های قدر، سامانه هوشمند ختم جامع پیامکی قرآن کریم کار خود را آغاز کرد.

این سامانه که به‌صورت یک شبکه اجتماعی فعال شده است، امکانی را برای شهروندان فراهم می‌کند تا با ارسال یک پیامک خالی به خط ۳۰۰۰۶۰۷۳ در ختم آیه به آیه قرآن کریم مشارکت کنند. پس از ارسال این پیامک، سامانه به متقاضی چند آیه از قرآن را ارسال می‌کند، اگر دریافت‌کننده پیامک به قرائت آیات ارسالی اقدام کرد می‌تواند با ارسال عدد ۱۱۰ به همان شماره این موضوع را اعلام کند که در این طرح شرکت کرده است. سامانه با قبول این پیامک شماره آیات قرائت شده را در حافظه خود ثبت کرده و بعد از اینکه تمام آیات قرآن در هر مورد ختم به اتمام می‌رسد به تمام شرکت‌کنندگان در این دوره پیامکی ارسال می‌کند و شماره ختم هر دوره را اعلام می‌کند.

بر اساس آخرین اطلاعات و آمار ثبت شده در سامانه قرائت قرآن تاکنون ۲۰۰ دوره قرآن توزیع شده است که از این بین ۱۹۰ دوره به ختم نهایی رسیده است که متقاضیان این طرح تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۶۷ نفر هستند. این سامانه تا پایان ماه مبارک رمضان فعال خواهد بود.