دوربین حرفه‌ای با بدنه سبک

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی دوربین جدیدی را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال، البته از نوع حرفه‌ای معرفی کرده است. این دوربین جدید که در آخرین روزهای ماه آگوست امسال رونمایی شده، با مدل EOS ۶۰D به بازار معرفی شده است. ۶۰D در واقع مدل جدیدی از مدل EOS ۵۰D این شرکت است با این تفاوت که دوربین جدید طراحی بدنه باریک و کوچک‌تری دارد. حسگر این دوربین از نوع CMOS است و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۸ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. حداکثر اندازه عکس این دوربین برابر ۳۴۵۶×۵۱۸۴ است و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ۶۴۰۰ می‌رسد.

۶۰D قابلیت عکاسی با حداقل سرعت شاتر ۳۰ ثانیه و حداکثر سرعت شاتر ۱ به ۸۰۰۰ ثانیه را دارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه بزرگ ۳ اینچ است. این نمایشگر قابلیت نمایش تصاویر با وضوح ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه‌ای را داشته و امکان بزرگنمایی ۹۵/۰ برابر را دارد.

دوربین جدید Canon همچنین دارای امکان فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه هم هست. این محصول جدید مجهز به یک پورت USB و یک خروجی HDMI هم هست.

ابعاد دوربین ۶۰D برابر ۷۹×۱۰۶×۱۴۵ میلیمتر بوده و وزن آن به ۷۵۵ گرم می‌رسد. با این همه، اما هنوز این شرکت اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین جدید را اعلام و منتشر نکرده است.