جدیدترین دوربین مجهز به ویدئو پروژکتور

بازار دیجیتال- شرکت Nikon یک دوربین جدید را به بازار پر رونق انواع دوربین‌های کامپکت معرفی کرده است. این دوربین جدید که در واقع جدیدترین دوربین کامپکت مجهز به ویدئو پروژکتور این شرکت است، با مدل S۱۱۰۰pj به بازار معرفی شده است. S۱۱۰۰pj دارای پروژکتوری است که امکان نمایش تصاویر با شدت روشنایی تا ۴۰ درصد بیشتر از مدل‌های قبلی دوربین‌های مجهز به پروژکتور این شرکت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین جدید همچنین دارای یک پایه برای تماشای تصاویر از سرتاسر اتاق است. ویدئو پروژکتور این دوربین تصاویر را با اندازه ۴۷ اینچ با فاصله ۷ فوتی برای کاربرانش نمایش می‌دهد. S۱۱۰۰pj قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را داشته و لنز آن هم محصول خود شرکت Nikon است. حداقل فاصله کانونی این دوربین ۲۸ میلیمتر بوده و حداکثر فاصله کانونی آن به ۱۴۰ میلیمتر می‌رسد. حداکثر سرعت شاتر این دوربین ۱ به ۱۵۰۰ بوده و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد.

این دوربین دارای نمایشگر LCD لمسی با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

دوربین جدید شرکت Nikon امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین مجهز به یک پورت USB برای اتصال به کامپیوترهای شخصی هم هست.

دوربین جدید این شرکت قرار است در ماه سپتامبر و با قیمت ۹۵/۳۴۹ دلار به بازار عرضه شود.