بازار در انتظار روزهای پررونق است

بازار دیجیتال- بازار کامپیوتر طی هفته‌های اخیر علاوه بر اینکه با افزایش قیمت‌ها مواجه شده است، شاهد کاهش موجودی نیز است. اگر تا هفته گذشته فعالان بازار از کاهش موجودی انواع لپ‌تاپ در بازار خبر می‌دادند، طی هفته اخیر بازار این کالاها شاهد کاهش موجودی در زمینه تجهیزات شبکه، رم و ... نیز است.

براساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر که گمرک در زمینه ورود کالاهای کامپیوتری سختگیری می‌کرد موجودی لپ‌تاپ‌ها در حد قابل توجهی کاهش یافت که اینک شاهد کاهش موجودی و رشد قیمت تجهیزات شبکه نیز هستیم.

فرهادی، یکی از فعالان بازار در این زمنیه می‌گوید، این طور که پیداست باید هر روز منتظر بروز اتفاق جدیدی در بازار باشیم، چرا که طی مدت اخیر بازار با شوک‌های بزرگی مواجه بوده است.

سروش یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این باره می‌گوید، طی مدت اخیر اگر چه موجودی لپ‌تاپ تا حدودی نسبت به قبل در بازار افزایش یافته است، ولی قیمت‌ها تغییری نکرده است که علت هم نوسانات ارزی است.

به گفته وی، طی مدت اخیر قیمت لپ‌تاپ در حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است و در ضمن گمرک تعرفه واردات imac های اپل را نیز افزایش داده است که این موضوع باعث کاهش موجودی imac در بازار و رشد قیمت‌ها شده است.

بکایی، مدیر فروش شرکت اپل ایران نیز در این باره می‌گوید، از همکارانی که در زمینه واردات imac فعال هستند شنیده است که تعرفه واردات این کالا افزایش یافته است.

بهنامی یکی از فعالان بازار نیز خبر رشد تعرفه واردات imac را تایید کرد.

اما گمرک جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پاسخ روشنی به ما ارائه نکرد.

فعالان بازار همچنین از بروز پدیده چند دستگی قیمت در بازار کامپیوتر طی مدت اخیر خبر داده و می‌گویند، طی مدت اخیر به دلیل نامساعد بودن شرایط بازار، بسیاری از فروشندگان کالاها را با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند که این موضوع باعث به هم خوردن تعادل قیمت‌ها در بازار شده است.

فعالان بازار که امید چندانی به وضعیت بازار طی یکی دو هفته آینده ندارند می‌گویند، معمولا هر سال با آغاز فصل پاییز و شروع فصل درس و مدرسه و دانشگاه بازار کامپیوتر تا حدودی پررونق می‌شد، اما امسال با توجه به شرایط بازار، موجودی اندک کالاها در بازار و نوسانات ارزی امیدی به فصل پاییز و بازگشایی

مدارس نیست.