سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر دارد کلیه کدهای خدماتی مخابراتی واگذار شده و کدهایی که از این پس واگذار می‌شود را در چارچوب آیین‌نامه‌ای ساماندهی کند. اگرچه ساماندهی کدهای خدماتی با توجه به وضع موجود موضوع پیچیده‌ای است، اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مصمم به ساماندهی آن است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات به عنوان مجری آن، اقدام به تشکیل کمیته‌ای در همین رابطه کرده است که براساس آیین‌نامه مصوب کمیسیون اقدام خواهد کرد. اولین جلسه کمیته واگذاری کدهای خدماتی با حضور محمد کرم‌پور معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اعضای کمیته مذکور برای بررسی تقاضاهای واصله تشکیل شد. موضوع کدهای خدماتی از فضاهای حاکمیتی است و حقوق دولت، مصرف‌کننده و اپراتور باید در آن رعایت شود که در این جلسه، ضمن بررسی تقاضاهای موجود، چگونگی واگذاری این کدها بر اساس آیین‌نامه آن به بحث گذاشته شد.

کنفرانس دستاوردهای نوین در سیستم‌های صوت و تصویر و موبایل

اولین کنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین در سیستم‌های صوت و تصویر و تلفن همراه ۲۵ و ۲۶ شهریورماه جاری در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود. این کنفرانس که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود به بررسی چالش‌های حوزه صوت و تصویر و موبایل می‌پردازد. همزمان با برگزاری اولین کنفرانس دستاوردهای نوین در سیستم‌های صوت و تصویر و تلفن همراه، نمایشگاهی از محصولات صوت و تصویر و گوشی تلفن همراه برگزار خواهد شد که در این دو روز از ساعت ۱۴ لغایت ۳۰/۱۸ بازدید از آن برای عموم آزاد است.

ابراهیم درستی دبیر اجرایی کنفرانس و رییس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر و تلفن همراه در این باره گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین در سیستم‌های صوت و تصویر و تلفن همراه به همت اتحادیه شورای اصناف کشور با حضور بیش از سه‌هزار نفر از مدیران ارشد و اجرایی اتحادیه‌ها برگزار می‌شود.وی تصریح کرد: این کنفرانس با اهداف گسترده ای از جمله باز تعریف نقش اتحادیه در حمایت بیشتر و بهتر از واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی در بخش‌های مختلف سیستم‌های صوت و تصویر و موبایل برگزار می‌شود.