قاچاق، مهم‌ترین مانع رشد صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیشرفت عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای در ایران به حمایت‌های دولت و مجلس بستگی دارد، گفت: تدوین لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصویب آن، مهم‌ترین عامل رشد و توسعه بازی‌های رایانه‌ای در ایران است.

به گزارش ایلنا، علی اسلامی ‌پناه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از عواملی که تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در ایران را با چالش و مشکل روبه‌رو کرده، معضل قاچاق بازی‌های خارجی است، قانون قاچاق کنونی، آن طور که باید در برخورد با قاچاقچیان قاطع نیست و برای اینکه ریشه قاچاق تمامی کالاها به ویژه قاچاق بازی‌های رایانه‌ای خشک شود، باید قانونی قوی و محکم در این حوزه وضع شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون کنونی در حوزه قاچاق، روزنه‌های بسیاری برای فرار قاچاقچیان از دست مجازات‌های قانونی دارد و همین موجب شده که قاچاقچیان ترس و واهمه‌ای از دستگیری و محاکمه نداشته باشند. نماینده مردم جیرفت و عنرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر تولید کنندگان داخلی بازی‌های رایانه ای از همین ناحیه متضرر هستند و تولیدات داخلی با وجود قیمت ارزان بازی‌های خارجی که به وفور در بازار یافت می شود، فرصت زیادی برای رشد نخواهند داشت.

اسلامی پناه با اشاره به حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مهم‌ترین راهکار تقویت تولیدکنندگان داخلی را تدوین و تصویب قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون حقوقی و قضایی آمادگی دارد تا در صورت ارائه لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت، آن را در اسرع وقت در دستور کار قرار دهد.