معاون بازاریابی وامور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران درباره واگذاری سیم‌کارت‌های قاصدک و امین گفت:‌ ما درخواستمان را به دبیرخانه رگولاتوری ارسال کرده‌ایم و اسناد آن نیز موجود است و منتظریم که پاسخ ما را اعلام کنند که آیا واگذاری این سیم‌کارت‌ها جزو لایسنس اپراتورها محسوب می‌شود یا نه. محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب افزود: از رگولاتوری درخواست کرده‌ایم که این نوع سیم‌کارت‌ها را جزو لایسنس اپراتورها محسوب نکنند، به دلیل اینکه این موضوع برای اپراتورها به صرفه نخواهد بود، چون هزینه نگهداری آنها بالاتر از درآمدی است که آنها برای شرکت خواهند داشت.

عطوفی در ادامه ابراز کرد: با توجه به توسعه فضای الکترونیکی و دولت الکترونیکی و با توجه به اینکه ارائه این نوع سیم‌کارت‌ها به توسعه این فضا کمک می‌کند ما این پیشنهاد را ارائه دادیم و منتظر دریافت جواب از رگولاتوری هستیم.

عطوفی با بیان اینکه ‌سیم‌کارت‌های توزیع شده همراه اول تقریبا نزدیک به سقف پروانه ما است، اظهار کرده بود: ‌سیم‌کارت‌های قاصدک و امین آماده است و از رگولاتوری درخواست کردیم که آن را جزئی از لایسنس ما محسوب نکند، ولی تا این لحظه جوابی دریافت نکرده‌ایم؛ ماکزیمم درآمد هر سیم‌کارت امین برای شرکت در یک دوره، حدود ۶۰۰ تومان است و درواقع می‌توان گفت که ارائه این نوع سیم‌کارت‌ها در محدوده لایسنس هیچ توجیه اقتصادی برای اپراتور ندارد.

ارائه سرویس بانکداری تلفن همراه تا سال آینده

مدیرکل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار از ارائه سرویس بانکداری همراه اپراتور اول در سال ۹۰ به مشترکان همراه اول خبر داد.

علیرضا طلوع درخصوص ارائه خدمات بانکداری همراه به‌وسیله گوشی تلفن همراه مشترکان اظهار داشت: مجموعه روش‌های استانداردی وجود دارد که همراه اول مشغول بررسی آنها می‌باشد و قرار است این سرویس‌ها بر اساس سیاست‌هایی که در جامعه وجود دارد و مدنظر رگولاتوری نیز است، ارائه شود. وی گفت: هم‌اکنون شرکت ارتباطات سیارایران قصد دارد بر اساس برنامه زمان‌بندی، سرویس بانکداری همراه را در سال ۱۳۹۰ ارائه کند.

وی پرداخت صورتحساب، حواله پول داخلی، انتقال وجه بین‌المللی و پرداخت‌های خرد را از جمله خدمات بانکداری همراه اعلام کرد و گفت: بانکداری از طریق تلفن همراه مشابه سرویس‌های فعلی موبایل است که به مشترکان امکان می‌دهد که می‌توانند از اعتبار الکترونیکی خود خرج کرده و در پایان روز از حساب خود، آن را پرداخت کنند.

طلوع، مواردی نظیر در دسترس بودن و امنیت را مهم‌ترین عامل استفاده از این سرویس‌ها دانست و گفت: در صورتی که سرویس‌ها روی سیم‌کارت ارائه شوند از امنیت بیشتری برخوردار است. همراه اول قرار است برای اجرای این طرح از اوایل سال آینده نرم‌افزاری را در اختیار مشترکان قرار دهد تا از هر وسیله آن بتوانند نسبت به انجام امور آن اقدام کنند.