دوربین حرفه‌ای با طراحی سبک

بازار دیجیتال- شرکت بزرگ Nikon هفته گذشته جدیدترین دوربین عکاسی حرفه‌ای خودش را به بازار معرفی کرده است. دوربین جدید این شرکت با مدل D۳۱۰۰ به بازار معرفی و رونمایی شده است. دوربین جدید این شرکت دارای حسگر CMOS بوده و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۴ مگاپیکسل را دارد. این دوربین عکس‌هایی با حداکثر اندازه ۳۰۷۲×۴۶۰۸ پیکسل را با ضریب فاصله کانونی ۵/۱ برابر می‌تواند ثبت و ذخیره کند.

D۳۱۰۰ دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و حداکثر حساسیت آن به هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد. این دوربین از ۱۲ حالت تنظیم دستی بهره می‌برد و دارای تکنولوژی تشخیص چهره هم هست. دوربین جدید Nikon مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین امکان عکاسی پی در پی با سرعت ۳ فریم در هر ثانیه را داشته و قابلیت فیلمبرداری HD با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دوربین جدید از نوع LCD بزرگ با اندازه ۳ اینچ است. این نمایشگر دارای منظره یاب اپتیکال بوده و قابلیت نمایش تصاویر با وضوح تصویر ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای را هم به کاربرانش می‌دهد.

باتری این دوربین از نوع لیتیومی قابل شارژ بوده و پورت خروجی آن USB نسخه ۲ پر سرعت است. این دوربین ابعادی برابر ۷۵×۹۶×۱۲۴ میلیمتر بوده و وزن آن به ۵۰۵ گرم می‌رسد. به این ترتیب این دوربین طراحی نسبتا باریک و سبکی دارد که امکان جابه‌جایی و حمل راحت‌تر را به کاربرانش می‌دهد.

با این همه، اما شرکت Nikon هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه دقیق این دوربین جدید اعلام و منتشر نکرده است.