یک دوربین کامپکت جدید با امکان عکاسی مینیاتوری

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی دوربین جدیدی از سری دوربین‌های کامپکت خودش را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید با مدل SX۱۳۰ IS به بازار معرفی شده است و قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین جدید که هفته گذشته به صورت رسمی به بازار معرفی شده است، در واقع یک دوربین سوپر زوم و جایگزین دوربین مدل SX۱۲۰ IS این شرکت است. دوربین جدید Canon قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را داشته و از یک لنز ۲۸ میلیمتری بهره می‌برد. این دوربین امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و قابلیت زوم اپتیکال تا ۱۲ برابر را هم به کاربرانش می‌دهد.

حداقل سرعت شاتر این دوربین ۱۵ ثانیه و حداکثر سرعت شاتر آن ۱ به ۲۵۰۰ ثانیه می‌رسد. SX۱۳۰ IS حداکثر حساسیت ۱۶۰۰ را در هنگام عکاسی داشته و از قابلیت تشخیص چهره هم بهره می‌برد.

این دوربین جدید مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC، SDXC و MMC را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر HD را داشته و امکان عکاسی مینیاتوری را هم دارد.

این دوربین جدید طراحی مدرن و سبکی داشته و ابعادی برابر ۴۶×۷۳×۱۱۳ میلیمتر دارد. وزن این دوربین هم به ۳۰۸ گرم می‌رسد و قرار است به زودی روانه بازار شود. درست به همین دلیل هم هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین اعلام و منتشر نشده است.