شرکت مخابرات استان تهران طی نامه‌ای به اداره نگهداری و پشتیبانی فنی سیستم‌های انتقال، واگذاری مدارات که رونوشت آن به دبیرخانه گروه شرکت‌های «انتقال داده‌های پرسرعت» ارسال شده، از اداره مذکور خواسته تا ارتباط ۸ شرکت از ۱۱ شرکت خصوصی انتقال داده‌ها (PAP) را قطع کند. به گزارش روابط عمومی گروه شرکت‌های انتقال داده‌های پرسرعت در این نامه دلیل این امر، عدم پرداخت بدهی مشترکین PAP ذکر شده است. این نامه حاوی فهرستی از نام ۸ شرکت و مبلغ بدهی آنها به مخابرات استان تهران است.

مبالغی که تحت عنوان بدهی شرکت‌های بخش خصوصی از اداره حسابداری کل مخابرات منطقه غرب استان تهران در این فهرست آورده شده است از حدود ۱۸۰ هزار ریال، ۳۰میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال به چشم می‌خورد. این در حالی است که میانگین مجموع بدهی‌های قید شده در نامه مذکور برای ۸ شرکت خصوصی PAP چیزی در حدود چند میلیون ریال می‌شود و این عدد در مقابل میانگین گردش مالی مجموع این شرکت‌ها با شرکت مخابرات استان تهران عدد کوچکی است. با توجه به تعامل مالی شرکت‌های انتقال داده‌های پرسرعت و شرکت مخابرات استان تهران که در ماه حدودا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است و این مساله که ممکن است با احتساب جوانب امر حتی شرکت‌های انتقال داده‌های پرسرعت از شرکت مخابرات استان تهران بستانکار باشند.

به نظر می‌رسد رویه موجود مبنی بر تهدید به قطع ارتباط ۸ شرکت فعال در زمینه اینترنت پرسرعت که به معنی دقیق‌تر، قطع ارتباط بیش از ۳۰۰ هزار مشترک تهرانی است، جز ایجاد ناامنی در فضای بازار و دلسردی زحمتکشان بخش خصوصی، عایدی دیگری‌نداشته باشد. به نظر می‌رسد شرکت مخابرات استان تهران با توجه به نوع ارتباط و حجم مراودات مالی با شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه اینترنت پرسرعت و سایر حوزه‌های ارتباطی، شرایط متفاوتی را در پیش گرفته، زیرا مسلما قطع ارتباط برای شرکت‌هایی که میلیون‌ها تومان ودیعه در نزد شرکت مخابرات استان تهران دارند، منطقی به نظر نمی‌رسد.