نارضایتی کاربران اینترنت در کرمان

کاهش شدید سرعت اینترنت و قطعی مکرر شبکه در استانی که به عنوان پایلوت دولت الکترونیک در کشور معرفی شده، موجب سردرگمی‌و نارضایتی کاربران شده است. به گزارش خبرگزاری مهر ، استان کرمان طبق مصوبه هیات دولت پایلوت دولت الکترونیک در کشور معرفی شده است و طی سال‌های اخیر بسیاری از خدمات ادارات دولتی به صورت اینترنتی به مردم ارائه می‌شود.

این درحالی است که زیرساخت‌های انجام این طرح همچنان در استان فراهم نیست و به‌رغم مصاحبه‌های مکرر مسوولان در خصوص اجرای مترواترنت در استان کرمان و توسعه شبکه فیبرنوری و توسعه دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در مناطق مختلف استان کرمان، همچنان در خصوص اجرای این طرح‌ها ابهاماتی وجود دارد.

طی روزهای اخیر اینترنت به عنوان بستر اجرای طرح‌ها و خدمات دولت الکترونیک در استان کرمان با افت محسوس سرعت و همچنین قطعی مکرر مواجه شده است که همین مساله بسیاری از مردم را که به اجبار باید بسیاری فرم‌ها و خدمات ادارات دولتی را از اینترنت تهیه کنند و همچنین رسانه‌های کرمان را با مشکل مواجه کرده است.

قطعی اینترنت موجب تعلل در خدمات دولتی می‌شود

محمد نظری یکی از شهروندان کرمان در این خصوص گفت: در دنیای کنونی که عصر اطلاعات و سرعت است و اینترنت پایه اساسی تبادل اطلاعات محسوب می‌شود و درحالی‌که طی سال‌های اخیر بارها در خصوص اجرای طرح‌های الکترونیکی به خصوص در زمینه خدمات اداری بحث می‌شود، ایجاد بستر مناسب خدماتی بسیار استراتژیک است.

وی گفت: نباید وقتی بستر موجود فراهم نیست بسیاری از خدمات بانکی و اداری را در این بستر تعریف کنیم.

خدمات الکترونیک به یک مساله فانتزی تبدیل شده است

یکی دیگر از شهروندان کرمانی نیز در این خصوص گفت: استفاده از این خدمات الکترونیکی بیشتر به یک مساله فانتزی تبدیل شده است و بسیاری از این خدمات به خوبی به مردم ارائه نمی‌شود.

مجید قاسمی‌نژاد ادامه داد: پرداخت قبض‌ها از طریق تلفن، قطعی مکرر عابر بانک‌ها و همچنین سیستم‌های شتاب بانک‌ها بسیاری از کاربران را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: افزایش روزافزون کاربران در شرایط عادی نیز وجود دارد، اما در برخی مواقع که به دلیل شرایط خاص مانند ثبت‌نام در طرح‌های مختلف از جمله طرح تحول اقتصادی، انتخاب واحد دانشگاه‌ها، پرداخت مالیات، ثبت‌نام کنکور و بسیاری طرح‌های دیگر اجرا می‌شود عملا کاربران آنقدر زیاد می‌شوند که شبکه جوابگوی تقاضا نیست.

دانشجویان در آستانه امتحانات با مشکل مواجه شده‌اند

یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان نیز با اشاره به آنکه سرعت پایین اینترنت طی روزهای اخیر موجب بروز مشکلات فراوانی برای دانشجویان این دانشگاه در آستانه آغاز امتحانات ترم تابستان شده است، گفت: بسیاری از دانشجویان به دلیل قطعی مکرر اینترنت و همچنین در دسترس نبودن سایت دانشگاه نتوانسته‌اند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

وی ادامه داد: نه تنها این مشکل در دانشگاه پیام نور وجود دارد، بلکه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز برای بررسی وضعیت خود با چنین مشکلاتی مواجه هستند.