بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این بود که در جهت توزیع به‌موقع قبوض تلفن همراه و جلوگیری از سردرگمی مشترکان، صفر تا صد ارائه قبوض تلفن همراه به شرکت پست واگذار و شرکت پست هم باید مقدمات آن را فراهم می‌کرد که به گفته رییس هیات‌مدیره شرکت پست، این شرکت تلاش خود را انجام داده و سیستم آماده است؛ اما از طرف شرکت ارتباطات سیار قرار بود بانک اطلاعاتی تحویل پست شود که کار چاپ تا توزیع را انجام دهیم که ظاهرا تمایلی نشان داده نشده یا آمادگی لازم را نداشتند. محمدحسن محبیان عراقی، مدیرعامل شرکت پست، در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با بیان این مطلب افزود: البته در حال حاضر در بعضی استان‌ها از صفر تا صد قبوض در اختیار پست است.

همچنین معاون فنی شرکت پست پیش از این گفته بود: شرکت ارتباطات سیار کارش را به‌صورت متمرکز در این زمینه انجام می‌دهد؛ البته پست زیاد برای اجرایی شدن این پروژه‌ پیگیر نیست؛ زیرا با توجه به خصوصی شدن مخابرات، در حال حاضر بحث‌های دیگری مثل تجمیع قبوض یا پاکت جامع در حال پیگیری است.

مجتبی نصیری تاکید کرده بود: همیشه فاصله‌ای بین چاپ قبض و تحویل و توزیع آن وجود داشت؛ مخابرات دیتاها را به ما تحویل می‌داد ولی در این پروسه برخی قبوض به دست ما نمی‌رسید؛ اما مخابرات ادعا می‌کند که دیتاها را ارسال کرده و در این بین مشکلاتی به وجود می‌آید و ما برای برخی اطلاعات نداشتیم که قبض چاپ، پاکت‌گذاری و توزیع کنیم. وی با بیان اینکه البته در بعضی استان‌ها که متقاضی هستند و با توافقاتی که انجام می‌شود، توزیع قبض را انجام می‌دهیم، تصریح کرده بود: زمانی مخابرات خصوصی نبود؛ ولی در حال حاضر که خصوصی شده، بحث بازار مطرح شود و اگر برای مخابرات به صرفه باشد که ما این کار را انجام دهیم، انجام خواهیم داد و مباحث جدیدی در این زمینه مطرح شده است.