شرکت KT تلکام که فروشنده انحصاری آی‌فون در کره جنوبی به شمار می‌رود، حدود ۱۳ ساعت، ۱۳۰ هزار دستگاه گوشی آی‌فون۴ در این کشور پیش فروش کرد. همزمان با پیش فروش گوشی آی‌فون ۴ در کره جنوبی، سامسونگ هم اقدام به عرضه گوشی Galaxy S در این کشور کرده اما ظاهرا قابل مقایسه با آی‌فون۴ که در ۱۳ ساعت ۱۳۰ هزار دستگاه پیش فروش شد، نیست. این شرکت کره‌ای که این روزها تمام سعی خود را برای گرفتن اندک سهمی از بازار تلفن همراه جهان به کار گرفته، همچنین چندی پیش و در یک اقدام غیر جوانمردانه به کاربران آی فون پیشنهاد داده بود در ازای ارائه مشکلات جدید این گوشی اپل می‌توانند یک گوشی سامسونگ هدیه بگیرند.

این درحالی است که به جز مشکل آنتن دهی آی‌فون ۴ که اپل همچنان به دنبال راه‌حلی نرم‌افزاری برای آن است، هیچ مشکل دیگری از این گوشی ارائه نشده است. فروش بی‌سابقه آی‌فون ۴ در حالی از مرز ۱۳۰ هزار گوشی در ۱۳ ساعت گذشته است که کشور کره‌جنوبی خود مهد دو مدعی بازار تلفن همراه جهان یعنی ال‌جی و سامسونگ است. کارشناسان عدم استقبال از گوشی‌های سامسونگ در برابر آی‌فون را سنگین‌ترین شکست خانگی برای این شرکت کره‌ای ارزیابی می‌کنند.

البته هنوز کاملا مشخص نیست که گوشی آی‌فون ۴ دقیقا چه زمانی به بازار کره عرضه می‌شود، اما ظاهرا اواسط ماه آینده به طور رسمی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. شرکت KT تلکام اواخر سال ۲۰۰۹ گوشی آی‌فون ۳GS را به بازار کره عرضه کرد. این شرکت در طول اولین روز ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه گوشی فروخت و در طول پنج روز رقم فروش این گوشی به ۶۵ هزار دستگاه رسید.